جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

اگر به طور قانونی در قلمرو اسپانیا برای مدت پنج سال اقامت داشته باشید، حق اقامت دائم اسپانیا را به دست می آورید. با این حال، گروه های خاصی از مردم می توانند قبل از تکمیل اقامت پنج ساله خود در اسپانیا، از حق اقامت دائم برخوردار شوند.
4.5/5 - (8 امتیاز)

چگونه به اسپانیا مهاجرت کنیم؟

راه ها و گزینه های ممکن برای مهاجرانی که می خواهند به اسپانیا مهاجرت کنند.

در این مطلب

زندگی در قلمرو اسپانیا می تواند پر رونق و هیجان انگیز باشد، به ویژه برای افرادی که به دنبال شروع زندگی تازه ای هستند. اسپانیا سبک زندگی ای را ارائه می دهد که بسیاری از مردم دنیا خواهان آن هستند، به همین دلیل است که در حال حاضر حدود 6 میلیون مهاجر در شهرهای اسپانیا زندگی می کنند. مهاجران بدلیل آب و هوای آفتابی زیبا، سواحل هیجان انگیز و کیفیت زندگی ایده آل جذب این کشور می شوند.

اگر به فکر جمع کردن وسایل خود و نقل مکان به اسپانیا هستید اما هنوز نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، این مقاله به عنوان راهنمای نحوه مهاجرت به اسپانیا، به شما کمک خواهد کرد.

 

چه کسی می تواند به اسپانیا مهاجرت کند؟

هر کسی می تواند به اسپانیا نقل مکان کند. با این حال، روند مهاجرت برای گروه های خاصی از مردم آسان تر است:

  • شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند چمدان های خود را بسته و بدون دریافت ویزای اسپانیا به اسپانیا نقل مکان کنند. آنها می توانند سه ماه در اسپانیا زندگی و کار کنند. اما اگر بخواهند بیش از سه ماه بمانند باید مراحل قانونی دیگری را انجام دهند.
  • شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس اگر می خواهند بیش از سه ماه در اسپانیا بمانند باید اقامت موقت دریافت کنند. آنها باید پنج سال مداوم در اسپانیا زندگی کنند تا بتوانند واجد شرایط اقامت دائم اسپانیا شوند.

 

چرا باید به اسپانیا مهاجرت کنم؟

اگر هنوز به فکر این هستید که آیا مهاجرت به اسپانیا ایده خوبی است یا خیر، در اینجا چند نمونه از مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا آورده شده است تا به شما در تصمیم گیری کمک کند:

مزایا

معایب

مراقبت های بهداشتی همگانی: سیستم مراقبت های بهداشتی اسپانیا توسط دولت تامین می شود و در رتبه هفتم بهترین ها در جهان قرار دارد. این کشور برای همه ساکنان، از جمله مهاجران، پوشش جهانی ارائه می دهد.

بوروکراسی: اسپانیا کشوری بوروکراسی است، بنابراین در حین زندگی در آنجا، مواجهه با مدارک متعددی اجتناب ناپذیر است. بنابراین آماده باشید که در صف های طولانی منتظر بمانید زیرا گاهی اوقات فرآیندهای ساده ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد.

فرصت های کاری: اسپانیا یک شهر عالی برای افراد حرفه ای است که می خواهند در خارج از کشور کار کنند. این کشور همچنین چشم انداز وسیعی از فرصت های شغلی در صنایع خاص و بخش های شغلی که به کارگران بسیار ماهر نیاز دارند ارائه می دهد.

گرما : اگرچه هوای آفتابی خوب چیزی است که اکثر مهاجران می خواهند، اما در اسپانیا، گرما می تواند یک نقطه ضعف بزرگ باشد. در طول ماه های تابستان، گرما می تواند بسیار زیاد باشد که به سختی می توانید بیرون بروید.

هزینه های زندگی: اسپانیا کشور گرانی برای زندگی نیست، اگرچه در مناطق مختلف تفاوت هایی وجود دارد. یک زن و شوهر می توانند با حدود 2,200 تا 2,400 دلار در ماه در اکثر شهرهای جنوب اسپانیا به راحتی زندگی کنند.

تنوع: در اسپانیا، ترکیبی عالی از فرهنگ ها، سنت ها و باورهای مختلف را خواهید یافت. این کشور از خارجی ها استقبال می کند تا بتوانید به سرعت دوستان جدیدی پیدا کنید.

رفت و آمد آزاد در اتحادیه اروپا: پس از اینکه ساکن اسپانیا شدید، حق حرکت آزاد به تمامی 26 کشور عضو منطقه شنگن را دارید. شما همچنین می توانید در هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا کار و زندگی کنید.

ایمنی: رتبه سی و هشتمین کشور امن در جهان، اسپانیا دارای نرخ جرم و جنایت نسبتا پایینی است.

چگونه می توانم به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا به اسپانیا مهاجرت کنم؟

اسپانیا بخشی از اتحادیه اروپا است، به این معنی که شما به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، از همان حقوقی که سایر اتباع اتحادیه اروپا برخوردار هستند، برخوردار هستید. شما مجاز به جستجوی کار، تحصیل در یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حرکت آزادانه از یک کشور اتحادیه اروپا به کشور دیگر بدون دریافت ویزای ورود هستید.

با این حال، به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا که به اسپانیا مهاجرت می کند، باید ثبت نام کرده و به ثبت نام مرکزی اتباع خارجی اضافه شوید و گواهی اقامت را در اداره اتباع خارجی یا ایستگاه پلیس محلی در مدت سه ماه پس از ورود به اسپانیا دریافت  کنید.

 

چگونه می توانم به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا به اسپانیا مهاجرت کنم؟

بسته به اینکه چرا می خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید، باید نوع ویزای طولانی مدت و اجازه اقامت متناسب با هدف سفر خود را انتخاب کنید. برای درخواست اجازه اقامت به ویزای طولانی مدت نیاز دارید. ویزای طولانی مدت (ویزای D) به شما امکان می دهد برای اقامت طولانی مدت در قلمرو اسپانیا بمانید.

در اینجا نحوه مهاجرت به اسپانیا برای بیش از سه ماه آمده است:

  • برای کار به اسپانیا بروید.

  • برای تحصیل به اسپانیا بروید.

  • برای الحاق خانواده به اسپانیا بروید.

  • برای بازنشستگی به اسپانیا بروید.

 

مهاجرت به اسپانیا

 

مهاجرت به اسپانیا برای کار

متأسفانه، به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، نمی توانید بدون ویزا به اسپانیا مهاجرت کنید و در آنجا شغل پیدا کنید. اگر می خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید و در یک فعالیت شغلی شرکت کنید، باید قبل از هر چیزی ویزای کار این کشور را دریافت کنید تا واجد شرایط کار در این کشور شوید.

اسپانیا انواع ویزای کاری را برای هر کسی که می خواهد در آنجا کار کند ارائه می دهد و همیشه در جستجوی افراد بسیار ماهر برای مشاغلی است که کمبود کارمند دارند.

همچنین اگر فردی بسیار ماهر هستید که می توانید موقعیت شغلی با کمبود کارگر را پر کنید، می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید.

 

مهاجرت به اسپانیا برای تحصیل

برای دریافت ویزای تحصیلی ابتدا باید در یک موسسه آموزشی معتبر در اسپانیا ثبت نام کنید و سپس برای ویزای دانشجویی اسپانیا اقدام کنید.

هنگامی که ویزای دانشجویی خود را دریافت کردید و به اسپانیا رسیدید، باید کارت شناسایی خارجی (TIE) را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه مجاز به اقامت قانونی بیش از شش ماه در این کشور هستید، دریافت کنید.

ویزای دانشجویی همچنین به شما اجازه می دهد که به صورت پاره وقت یا در یک موقعیت شغلی موقت کار کنید، بشرطی که بر تحصیل شما تأثیر منفی نداشته باشد.

 

مهاجرت به اسپانیا از طریق الحاق خانواده

اگر عضوی از خانواده شما مقیم قانونی اسپانیا است، می توانید با درخواست ویزای الحاق خانواده به آنها بپیوندید.

با این حال، قبل از درخواست برای ویزای خانوادگی، اعضای خانواده شما باید مجوز اقامت خود را تمدید کنند. هنگامی که عضو خانواده مجوز اقامت خود را تمدید کرد، می توانید برای ویزای خانوادگی در نمایندگی های دیپلماتیک اسپانیا در کشور خود درخواست دهید.

 

مهاجرت به اسپانیا برای بازنشستگی

اگرچه اسپانیا ویزای مشخصی برای بازنشستگی ندارد، اما راه های دیگری را ارائه می دهد که می تواند منجر به بازنشستگی شود. دو مورد از محبوب ترین راه های بازنشستگی در اسپانیا در بین بازنشستگان خارجی، ویزای طلایی، که به عنوان ویزای سرمایه گذار اسپانیا نیز شناخته می شود، و دیگری ویزای غیر سودآور است.

برای واجد شرایط بودن برای بازنشستگی در اسپانیا، نباید سابقه کیفری داشته باشید و همچنین باید شرایط مالی خوبی را ارائه دهید. بنابراین، شما باید از نظر مالی مستقل باشید و بودجه کافی برای حمایت از خود داشته باشید.

ویزای طلایی همچنین می تواند منجر به اقامت دائم اسپانیا شود.

 

چگونه می توانم به طور دائم به اسپانیا مهاجرت کنم؟

اگر به طور قانونی در قلمرو اسپانیا برای مدت پنج سال اقامت داشته باشید، حق اقامت دائم اسپانیا را به دست می آورید. با این حال، گروه های خاصی از مردم می توانند قبل از تکمیل اقامت پنج ساله خود در اسپانیا، از حق اقامت دائم خود برخوردار شوند. این شامل موارد زیر است:

  • کارگران یا افراد خوداشتغالی که پس از توقف کار به سن بازنشستگی رسیده اند و بیش از سه سال در اسپانیا زندگی کرده اند.
  • افراد خوداشتغالی که در صورتی که 12 ماه گذشته در اسپانیا کار کرده باشند و بیش از سه سال در اسپانیا زندگی کرده باشند، بازنشستگی پیش از موعد را شروع می کنند.
  • کارگران یا افراد خوداشتغالی که بیش از دو سال در اسپانیا اقامت داشته اند و به دلیل ناتوانی دائمی مجبور به ترک کار شده اند.
  • کارگران یا افراد خوداشتغالی که پس از سه سال کار و زندگی در اسپانیا، در یک کشور عضو دیگر به صورت کارمند یا خوداشتغالی کار می کنند اما همچنان اقامت خود را در اسپانیا حفظ می کنند.

 

آیا می توانم پس از مهاجرت به اسپانیا برای شهروندی اسپانیا اقدام کنم؟

پاسخ این سوال مثبت است. پس از 10 سال اقامت قانونی در اسپانیا با مجوز اقامت خود، به راحتی می توانید برای شهروندی اسپانیا اقدام کنید.

راه های دیگر برای دریافت تابعیت در اسپانیا عبارتند از: تابعیت از طریق تولد، اقامت، ازدواج و تبار.

نکته دیگر اینکه شهروندی اسپانیا نیز به شما حق رای می دهد.

 

آیا می توانم با حیوانات خانگی به اسپانیا مهاجرت کنم؟

بله، شما می توانید حیوانات خانگی خود را به اسپانیا بیاورید. با این حال، قوانین خاصی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید تا اجازه ورود به قلمرو اسپانیا را داشته باشید. قوانین بسته به کشوری که از آن وارد اسپانیا می شوید تغییر می کند.

قوانین کلی برای آوردن حیوان خانگی خود به اسپانیا عبارتند از:

  • حیوانات خانگی باید حداقل 12 هفته و 21 روز سن داشته باشند.
  • شما نمی توانید بیش از پنج حیوان خانگی بیاورید.

 

اتباع اتحادیه اروپا با حیوانات خانگی وارد اسپانیا می شوند

اگر با حیوان خانگی خود از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا وارد اسپانیا می شوید، مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ریزتراشه ای که قبل از سال 2011 صادر شده است.
  • کارت واکسیناسیون به عنوان مدرکی که حیوان خانگی شما علیه هاری واکسینه شده است.
  • پاسپورت اروپایی حیوان خانگی.

 

اتباع غیر اتحادیه اروپا که با حیوانات خانگی وارد اسپانیا می شوند

اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا (از جمله بریتانیا) می توانند از یکی از نقاط ورودی تعیین شده (بارسلونا، مادرید، والنسیا، مالاگا) وارد اسپانیا شوند و باید اعلام کنند به اداره مالیات مدنی Guardia که با یک حیوان خانگی وارد خاک اسپانیا شده اید.

اگر با حیوان خانگی خود از یک کشور غیر اتحادیه اروپایی وارد اسپانیا می شوید، مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ریزتراشه ای که قبل از سال 2011 صادر شده است.
  • کارت واکسیناسیون به عنوان مدرکی که حیوان خانگی شما علیه هاری واکسینه شده است.
  • پاسپورت اروپایی حیوان خانگی.
  • گواهی سلامت توسط دامپزشک (ترجمه شده به اسپانیایی).
  • بیانیه ای مبنی بر اینکه حیوان خانگی برای مقاصد تجاری جابه جا نمی شود.
  • آزمایش خون برای هاری (برای برخی کشورها ضروری است).

 

مهاجرت به اسپانیا

 

محبوب ترین مناطق در اسپانیا برای مهاجران

در اینجا برخی از محبوب ترین مکان ها برای مهاجرت مهاجران در اسپانیا آورده شده است:

  • بارسلونا (Barcelona)

  • مادرید (Madrid)

  • والنسیا (Valencia)

  • گرانادا (Granada)

  • سویل (Seville)

 

بارسلونا (Barcelona)

وقتی به فکر رفتن به شهری بین‌المللی با رستوران‌ها و موزه‌های عالی هستید، قطعا بارسلونا مکان مناسبی است. این شهر مملو از ساکنین از سراسر جهان است و مکانی عالی برای زوج های دارای فرزند است. بارسلونا کیفیت عالی زندگی، محیط طبیعی زیبا و معماری عالی را ارائه می دهد. با این حال، قبل از نقل مکان به بارسلونا، باید بودجه خود را در نظر بگیرید زیرا این شهر در مقایسه با سایر شهرهای اسپانیا گران است.

 

مادرید (Madrid)

مادرید گزینه شماره یک برای مهاجرت مهاجران به اسپانیا است و دلیلی برای آن وجود دارد. این شهر شگفت انگیز همه چیزهایی را که برای داشتن یک زندگی راحت نیاز دارید ارائه می دهد. مادرید به دلیل خدمات مراقبت های بهداشتی، که برخی از بهترین ها در کشور محسوب می شوند، زیرساخت های عالی و به طور کلی یک سیستم حمل و نقل عمومی مقرون به صرفه و کارآمد شناخته شده است. چه دانشجو باشید، چه به دنبال شغل باشید یا با خانواده خود در حال حرکت باشید.

 

والنسیا (Valencia)

اگر می خواهید به مکانی بروید که شما را به فرهنگ اسپانیایی نزدیکتر کند، در والنسیا، مظهر همه چیز اسپانیایی را خواهید یافت. والنسیا یک محیط امن، یک آب و هوای عالی، یک محیط شهری خوب و همه چیز لازم برای اقامت دلپذیر را به شما ارائه می دهد. این شهر دارای جامعه مهاجر قابل توجهی است، بنابراین ادغام در آن مشکلی نخواهد داشت. یکی دیگر از مزایای مهاجرت به والنسیا هزینه های پایین زندگی و کیفیت عالی مراقبت های بهداشتی است. این شهر در مقایسه با سایر مناطق اسپانیا ارزان‌تر است و همچنین یکی از سالم‌ترین شهرها از نظر دسترسی به خدمات بهداشتی، کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و پاکیزگی محیط است.

 

گرانادا (Granada)

اگر می خواهید از ساحل دور شوید و در جنوب اسپانیا قرار بگیرید، گراندا مکان مناسبی است. اگرچه گراندا شهر بزرگی نیست، اما مکان بسیار خوبی هم برای کوه و هم برای دریا است، بنابراین می توانید در حین زندگی در آنجا از یک سبک زندگی آرام لذت ببرید. علاوه بر ارائه سبک زندگی اسپانیایی جنوبی، محیطی امن و تمیز، و هزینه های زندگی مقرون به صرفه، این شهر برای خارجی ها نیز بسیار مناسب است.

 

سویل (Seville)

اگر معماری چیزی است که به آن علاقه دارید، پس باید به سویا بروید. سویا بزرگترین شهر در جنوب اسپانیا است که به دلیل معماری غنی، حمل و نقل قابل اعتماد و هزینه زندگی مقرون به صرفه شناخته شده است. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای است، بنابراین حتی در ماه های سرد، آب و هوای خوبی خواهید داشت. سویا یکی از امن ترین شهرهای اسپانیا است و برای افرادی که به دنبال مکانی آفتابی و آرام هستند، مناسب است، به ویژه برای افرادی که قصد بازنشستگی در اسپانیا را دارند.

 

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید می توانید با شماره های موسسه مهاجرتی راشابین تماس بگیرید و از خدمات موسسه ما بهره مند شوید.

موسسه مهاجرتی در مشهد میزبان دوستان مشهدی به صورت حضوری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *