جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اقامت تمکن مالی فرانسه

لینک کوتاه

https://rashabin.com/?p=754

اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت تمکن مالی فرانسه به شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که دارای استطاعت مالی هستند اجازه می دهد تا به طور قانونی در خاک فرانسه به مدت یک سال اقامت داشته باشد. این اجازه اقامت در صورتی اعطا می شود که علاوه بر منزل شخصی یا اجاره ای، بودجه کافی برای زندگی در کشور فرانسه را داشته باشید. دریافت اقامت تمکن مالی در فرانسه این اجازه را به متقاضیان می دهد که برای نزدیکترین اقوام - همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین تحت تکفل درخواست اجازه اقامت دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

اقامت تمکن مالی فرانسه

اقامت تمکن مالی فرانسه به شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که دارای استطاعت مالی هستند اجازه می دهد تا به طور قانونی در خاک فرانسه به مدت یک سال اقامت داشته باشد. این اجازه اقامت در صورتی اعطا می شود که علاوه بر منزل شخصی یا اجاره ای، بودجه کافی برای زندگی در کشور فرانسه را داشته باشید. دریافت اقامت تمکن مالی در فرانسه این اجازه را به متقاضیان می دهد که برای نزدیکترین اقوام – همسر، فرزندان زیر 18 سال و والدین تحت تکفل درخواست اجازه اقامت دهند.

اجازه اقامت تمکن مالی فرانسه را می توان به تعداد نامحدود بارها تمدید کرد، مشروط بر اینکه متقاضی و همراهانش حداقل 183 روز در سال در این کشور بمانند. پس از گذراندن 5 سال اقامت موقت در کشور فرانسه می توان اقامت موقت تمکن مالی را به اقامت دائم تبدیل کرد. اگر شخص مجموعاً 10 سال در فرانسه اقامت داشته باشد، می تواند برای شهروندی فرانسه درخواست دهد. بیایید در ادامه در مورد مراحل اخذ اقامت و متعاقباً پاسپورت اتحادیه اروپا بیشتر بدانیم.

 

افراد دارای تمکن مالی چه کسانی هستند

افراد دارای تمکن مالی در فرانسه افرادی هستند که از امنیت مالی کافی برای اقامت در قلمرو کشور فرانسه برخوردارند. تقریباً همه کشورهای اروپایی امکان اقامت قانونی را برای افراد خارجی که دارای استطاعت مالی هستند را ارائه می دهند، تنها تفاوت در میزان سرمایه مورد نیاز است. میزان استطاعت مالی شخص برای اقامت تمکن مالی فرانسه باید برابر یا بیشتر از حداقل حقوق سالانه یه نیروی کار حرفه ای در فرانسه باشد.

افراد دارای تمکن  مالی می توانند با دریافت کارت ویزیتور به مدت 12 ماه در فرانسه اقامت داشته باشند. افرادی که دارای این نوع اقامت می باشند، حق کار ندارند و ملزم به دانستن زبان فرانسه نیستند.

 

شرایط اخذ اقامت تمکن مالی

جهت واجد شرایط بودن برای دریافت اجازه اقامت، برای افراد دارای تمکن  مالی، متقاضی علاوه بر اثبات سرمایه کافی، باید چندین شرط دیگر را نیز داشته باشد:

  • بالای 18 سال باشد
  • نداشتن سابقه کیفری
  • اجاره یا خرید املاک و مستغلات در فرانسه
  • منشا درآمد را ثابت کنید

برای درخواست اقامت موقت در فرانسه، متقاضی باید تمام شرایط قانونی را داشته باشد:

  • مدارک اثبات کننده خرید یا اجاره یک ملک در هر شهر یا کانتون های فرانسه، حداقل مساحت برای هر عضو خانواده باید 9 متر مربع باشد.
  • اثبات دارا بودن درآمد کافی (فقط درآمد رسمی را می توان ارائه کرد و باید اسناد معتبر ارائه شود)، مبلغ حدود 15,632 یورو در سال برای متقاضی اصلی و برای هر یک از اعضای خانواده در درخواست است.
  • گرفتن بیمه درمانی با پوشش کامل برای مدت اقامت در فرانسه.

 

مدارکی که برای درخواست اجازه اقامت تمکن مالی نیاز دارید

برای دریافت مجوز اقامت تمکن مالی فرانسه، باید پرونده ای متشکل از مدارک زیر را به برای درخواست این نوع اقامت آماده کنید:

  • تعهد کتبی کار نکردن در فرانسه
  • گذرنامه با مدت اعتبار بیشتر از مدت مجوز اقامت مورد درخواست
  • شناسنامه
  • پاسپورت
  • گواهی سلامت پزشکی
  • 3 قطعه عکس
  • گواهی تایید آدرس (قرارداد اجاره، قبوض آب و برق، رسید پرداخت مالیات اجاره، اسناد مالکیت)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه درمانی معتبر در فرانسه
  • اثبات تمکن مالی (صورت‌حساب بانکی، فیش حقوق، اجاره نامه)
  • اگر فرزند محصل دارید، مدرک ثبت نام فرزندان در یک مدرسه فرانسوی

در برخی موارد، اگر به صورت خانوادگی مهاجرت می کنید، ممکن است به فرم هایی نیاز داشته باشید که تأیید کند متقاضی تجارتی در خارج از فرانسه دارد، همچنین در این مورد به گذرنامه، گواهی ازدواج و گواهی تولد بستگان نزدیک نیاز دارید. اسناد صادر شده در کشور مبدأ باید ترجمه و محضری باشد.

 

مراحل اجازه اقامت تمکن مالی فرانسه

برای کسانی که با کودکان 6 تا 18 ساله به فرانسه نقل مکان می کنند باید برای پذیرش در یک مدرسه محلی اقدام کنند.

کل فرآیند اخذ مجوز اقامت شامل مراحل زیر است:

  1. خرید مسکن. جستجو، انتخاب و سپس خرید یا اجاره ملک با ثبت قبض آب و برق به نام متقاضی.
  2. جمع آوری مدارک لازم. تمامی مدارک ترجمه شده رسمی به زبان فرانسه یا انگلیسی باید آماده شود.
  3. ارائه درخواست. آماده کردن درخواست برای رفتن به سفارت
  4. اخذ ویزا. بررسی درخواست ها حداقل 60 روز طول می کشد. همچنین ممکن است مصاحبه تلفنی یا حضوری انجام شود.
  5. ثبت اجازه اقامت. ظرف 3 ماه پس از ورود، باید ویزای خود را در اداره مهاجرت فرانسه ثبت کنید و برای صدور کارت ویزیتور به استان محلی درخواست دهید. این مجوز برای بزرگسالان یک سال اعتبار دارد و می تواند چندین بار تمدید شود. برای کودکان، این مجوز به مدت پنج سال معتبر است.

 

قبل از شروع تصمیم برای اقامت تمکن مالی فرانسه، بهتر است با مشاورین متخصص مهاجرتی در مشهد در زمینه اقامت تمکن مالی فرانسه مشورت کنید تا شما رای برای مهاجرتی راحت تر راهنمایی نمایند. زیرا پروسه های مهاجرتی از قوانین و شرایط خاصی تبعیت می کند و تنها کسی می تواند در این زمینه به شما کمک کند که قبلا این مسیر را بارها رفته و تکرار کرده است و از قوانین روز مهاجرتی فرانسه آگاهی دارد. بنابراین یک موسسه مهاجرتی خوب در مشهد می تواند شما را تا رسیدن به اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه همراهی کند. حداقل درآمد مورد نیاز متقاضی در شهرهای بزرگ ممکن است بسته به شرایط آن شهر متفاوت باشد.

جهت سهولت، سرعت و دقت در کارها می توانید با مشاورین موسسه مهاجرتی راشابین در تماس باشید.

 

مزایای اقامت تمکن مالی فرانسه

  • حق رفت و آمد آزادانه در منطقه شنگن بدون ویزا
  • انتخاب املاک و مستغلات در هر شهر فرانسه بدون پیش نیازهای خاص
  • تحصیل کودکان در مدارس ابتدایی، متوسطه، استثنایی و دانشگاه های کشور به صورت مساوی با شهروندان فرانسوی
  • امکان تبدیل گواهینامه رانندگی به گواهینامه اروپایی
  • امکان اخذ اجازه اقامت برای اعضای خانواده
  • امکان درخواست برای اقامت دائم بد از مدت 5 سال
  • امکان اخذ شهروندی
  • امکان استفاده از مراقبت های پزشکی دولتی

 

افرادی که مایل به درخواست اجازه اقامت در فرانسه از طریق اقامت تمکن مالی هستند باید در مهلت های قانونی به دقت تمام الزامات را رعایت کنند. در این مسیر مشاورین مهاجرتی ما به شما کمک می کنند تا مدارک خود را آماده کنید و فرآیند درخواست اقامت تمکن مالی را برای شما پیش خواهند برد.

پس از صدور کارت اقامت، متقاضی می تواند در یکی از زیباترین و توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی زندگی کند، آزادانه به بسیاری از کشورها سفر کند و به راحتی اقامت خود را تمدید کند. در صورتی که دارنده اجازه اقامت در طی 1-2 سال بخواهد به هر نوع تجارت در قلمرو کشور فرانسه بپردازد، مقامات فرانسوی امکان صدور مجوزهای اضافی را فراهم کرده اند. بنابراین شخص می تواند پس از تبدیل اقامت خود به هرنوع از ویزایی که می خواهد به تجارت آزاد در اتحادیه اروپا بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *