جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

مدارک تحصیلی استرالیا در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شوند، به این معنی که مدرک شما، بدون توجه به جایی که برای شغل به آنجا می روید، ارزشمند خواهد بود. سیستم آموزشی استرالیا همچنین تاکید زیادی بر تحقیق و یادگیری عملی دارد و تضمین می کند که شما مهارت ها و دانش مورد نیاز برای برتری در زمینه انتخابی خود را به دست می آورید.

لینک کوتاه

https://rashabin.com/?p=1179

اخرین مقالات

عناوین مقاله

5/5 - (1 امتیاز)

تحصیل در استرالیا

استرالیا یک مقصد محبوب، امن و دلپذیر برای دانشجویان بین المللی است. استرالیا ممکن است جمعیت کمی (24 میلیون نفری) داشته باشد اما در آموزش بین المللی به یک رهبر جهانی تبدیل شده است. در اکتبر 2020، 6,776,369 دانشجوی بین‌المللی در استرالیا مشغول تحصیل در رشته‌های مختلف و در سطوح مختلف بودند. متوسط نرخ رشد سالانه تحصیل در استرالیا در پنج سال گذشته 8 درصد در سال بوده است.

انتظار می‌رود استرالیا به زودی جایگاه بریتانیا را به عنوان دومین مقصد محبوب تحصیلی جهان تصاحب کند و دقیقاً پس از ایالات متحده آمریکا قرار بگیرد.

محبوبیت استرالیا به عنوان یک مقصد تحصیلی نشان دهنده عوامل مختلفی از جمله این واقعیت است که استرالیایی ها مردمانی با محبت و آزاد هستند و دانشجویان بین المللی واقعاً در استرالیا مورد استقبال قرار می گیرند.

موسسات استرالیایی برای کمک به آسان‌تر کردن کار برای شما، برنامه‌های خاصی از جمله استقبال فرودگاهی و اسکان موقت، انجمن‌ها و مشاوران دانشجویی بین‌المللی ارائه می‌دهند. مهمتر از آن، دولت استرالیا طیف وسیعی از خدمات را نیز به شما ارائه می دهد که به شما امکان می دهد به طور کامل در جامعه استرالیا شرکت کنید و تجربه ای فراتر از کلاس درس به دست آورید.

 

چرا تحصیل در استرالیا؟

استرالیا بعنوان یک انتخاب برای تحصیل فرصت ها و تجربیات فوق العاده در سطح جهانی را برای شما فراهم می کند.

دلایل زیادی برای انتخاب استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی وجود دارد، که ما به چند مورد از آن می پردازیم:

 

  • آموزش با کیفیت بالا

استرالیا خانه برخی از برترین دانشگاه های جهان است که طیف وسیعی از دوره ها و مدرک ها را ارائه می دهند. چه به علم، هنر، تجارت یا هر چیز دیگری علاقه مند باشید، مطمئناً رشته و دانشگاهی را پیدا خواهید کرد که متناسب با علایق و اهداف شغلی شما باشد.

علاوه بر این، مدارک تحصیلی استرالیا در سطح جهانی به رسمیت شناخته می شوند، به این معنی که مدرک شما، بدون توجه به جایی که برای شغل به آنجا می روید، ارزشمند خواهد بود. سیستم آموزشی استرالیا همچنین تاکید زیادی بر تحقیق و یادگیری عملی دارد و تضمین می کند که شما مهارت ها و دانش مورد نیاز برای برتری در زمینه انتخابی خود را به دست می آورید.

 

  • دانشگاه های دارای رتبه جهانی

بسیاری از دانشگاه های استرالیا به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار می گیرند. موسساتی مانند دانشگاه ملبورن، دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه سیدنی به دلیل استانداردهای بالای آکادمیک و تحقیقات نوآورانه خود مشهور هستند.

این دانشگاه ها مجموعه وسیعی از برنامه ها و رشته ها را ارائه می دهند و دارای امکانات پیشرفته ای هستند که تجربه یادگیری غنی و جامعی را برای دانشجویان فراهم می کند. بنابراین، تحصیل در استرالیا می تواند درها را به روی فرصت های نامحدود باز کند.

 

  • در حین تحصیل کار کنید

با ویزای دانشجویی می توانید 20 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در طول تعطیلات کار کنید. اگر شریک (همراه) دارید و در دوره کارشناسی ارشد یا بالاتر ثبت نام کنید، شریک شما می تواند به صورت تمام وقت در استرالیا کار کند. این نشان دهنده یک مزیت کار مستقل قابل توجه برای شریک زندگی شما است.

اگر با تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنید، می توانید تمام وقت کار کنید.

حقوق کار به شما این امکان را می دهد که هزینه های زندگی خود را در استرالیا تامین کنید و در خارج از کلاس درس یک تجربه استرالیایی معتبر داشته باشید.

 

  • هزینه های مناسب تحصیل

هزینه های تحصیل در استرالیا نسبت به سایر مقاصد اصلی تحصیل مانند ایالات متحده، کانادا و بریتانیا کمتر است. هزینه مدارس متوسطه در استرالیا از 7800 دلار استرالیا شروع می شود. یک برنامه کارشناسی ممکن است از 15,000 دلار استرالیا تا 33,000 دلار استرالیا در سال هزینه داشته باشد و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از 20,000 دلار استرالیا تا 37,000 دلار استرالیا در سال متغیر است. دوره های فنی و حرفه ای از حدود 7000 دلار استرالیا شروع می شود در حالی که دوره های زبان انگلیسی بسته به طول دوره از 220 دلار استرالیا در هفته شروع می شود.

 

  • ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

پس از تکمیل تحصیلات در استرالیا، ممکن است بتوانید برای ویزای فارغ التحصیلی اقدام کنید. ویزای فارغ التحصیلی استرالیا به شما و خانواده تان اجازه می دهد تا حداکثر 4 سال پس از اتمام دوره تحصیلی خود در استرالیا زندگی و کار کنید و سپس با رعایت شرایط خاصی برای ویزای مهارتی اقدام کنید.

کار در استرالیا به شما این امکان را می دهد که قبل از بازگشت به خانه یا مهاجرت دائمی، تجربیات بین المللی ارزشمندی کسب کنید و حقوق از  استرالیا را دریافت کنید.

 

  • تنوع فرهنگی

استرالیا دیگ ذوب فرهنگ ها است که آن را به مکانی هیجان انگیز و غنی برای زندگی و مطالعه تبدیل می کند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما این فرصت را خواهید داشت که با افراد مختلف از هر طبقه آشنا شوید و از آنها یاد بگیرید، دیدگاه های خود را گسترش دهید و درک فرهنگی خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، استرالیایی ها به خاطر طبیعت دوستانه و مهمان نواز خود شناخته شده اند. بنابراین، در کمترین زمان خود را در خانه تان احساس خواهید کرد. این کشور در طول سال میزبان جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی متعددی است که فرصت های زیادی برای غوطه ور شدن در فرهنگ و سنت های محلی فراهم می کند.

 

تحصیل در استرالیا

 

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

در زیر به هزینه های تقریبی دانشجویان بین المللی ساکن در استرالیا پرداخته ایم. البته اینها بسته به استاندارد زندگی ترجیحی و محل زندگی شما متفاوت خواهد بود.

  • خوابگاه ها و مهمانخانه ها – 90 تا 150 دلار در هفته
  • اجاره مشترک – 95 تا 215 دلار در هفته
  • درپردیس دانشگاه – 110 تا 280 دلار در هفته
  • اقامت در خانه – 235 تا 325 دلار در هفته
  • اجاره – 185 تا 440 دلار در هفته
  • مدارس شبانه روزی – 11000 تا 22000 دلار در سال

 

فهرست زیر به شما راهنمایی وسیع از محدوده هزینه های دوره (سالانه) برای انواع مختلف مقاطع ارائه می دهد.

  • مدرسه _ 7,800 تا 30,000 دلار
  • مطالعات زبان انگلیسی _ حدود 300 دلار در هفته بسته به طول دوره
  • مقطع آموزش و پرورش حرفه ای (گواهینامه های I تا IV، دیپلم و دیپلم پیشرفته) 4000 تا 22,000 دلار
  • مقطع کارشناسی _ 20,000 تا 45000 دلار*
  • مقطع کارشناسی ارشد _ 22000 تا 50,000 دلار*
  • مقطع دکترا _ 18000 تا 42000 دلار*

 

* توجه: این هزینه ها شامل دوره های دامپزشکی و پزشکی نمی شود و تمام هزینه ها در سال به دلار استرالیا می باشد.

 

ویزای تحصیلی استرالیا (زیر کلاس 500)

همه چیزهایی را که باید در مورد ویزای دانشجویی زیر کلاس 500 بدانید، از جمله زمان پردازش، واجد شرایط بودن در زیر به آن اشاره می کنیم.

 

ویزای دانشجویی 500 چیست؟

ویزای دانشجویی استرالیا (زیر کلاس 500) به شما اجازه می دهد تا حداکثر 5 سال به منظور تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی، مطابق با دوره خود در استرالیا بمانید.

با این ویزا می توانید:

  • در یک دوره تحصیلی واجد شرایط شرکت کنید
  • اعضای خانواده خود را در درخواست خود بگنجانید (شریک زندگی یا شما و فرزند تحت تکفل شریک زندگی تان).
  • درخواست آنلاین در داخل یا خارج از استرالیا
  • پس از شروع دوره، هر دوره 2 هفته ای تا 40 ساعت کار کنید.

* با این حال، سقف ساعت کاری ویزای دانشجویی از 1 جولای 2023 از 40 ساعت به 48 ساعت در هر دو هفته افزایش یافت.

 

چک لیست ویزای زیر کلاس 500

برای درخواست ویزای دانشجویی استرالیا (زیر کلاس 500) باید این مدارک را آماده کنید:

  • گذرنامه:

    • متقاضیانی که خواهان ویزای دانشجویی برای استرالیا هستند باید پاسپورت معتبر صادر شده توسط کشور فعلی محل اقامت/کشور تولد خود را ارائه دهند. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک کپی از کارت ملی و گواهینامه رانندگی خود ارسال کنید.

 

  • عکس های اخیر و بیومتریک:

    • همچنین باید عکس های هویتی و بیومتریک اخیر را ارسال کنید. اداره مهاجرت در صورت نیاز به اثر انگشت تان به شما اطلاع خواهد داد.

 

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی:

    • فرم درخواست ویزای دانشجویی باید پر، امضا و همراه با بقیه مدارک مورد نیاز آماده شود.

 

  • شرایط سنی:

    • دانش آموزان برای درخواست ویزای ساب کلاس 500، باید 6 سال یا بیشتر داشته باشند. علاوه بر این، دانش‌آموزان هنگام شروع تحصیلات ابتدایی، متوسطه یا عالی باید سن خاصی داشته باشند:
  1. زمانی که آنها سال 9 مدرسه را شروع می کنند کمتر از 17 سال سن دارند
  2. زمانی که آنها سال 10 مدرسه را شروع می کنند، کمتر از 18 سال سن دارند .
  3. زمانی که آنها سال یازدهم مدرسه را شروع می کنند کمتر از 19 سال سن دارند.
  4. زمانی که آنها سال 12 مدرسه را شروع می کنند کمتر از 20 سال سن دارند.

 

  • مدارک رشته تحصیلی: هنگامی که برای ویزای دانشجویی در استرالیا درخواست می کنید، باید یک نامه تایید ثبت نام (CoE) برای تمام دوره هایی که قصد دارید در طول برنامه تحصیلی خود بگذرانید، ارسال کنید. CoE شما باید قبل از اعطای ویزای شما ارسال شود. به یاد داشته باشید که CoE شما منقضی می شود و این مسئولیت شماست که از داشتن CoE معتبر در طول اقامت خود اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت ممکن است ویزای دانشجویی شما لغو شود. اگر بیش از یک دوره تحصیلی می گذرانید، باید تمام CoE مربوط به آن دوره های تحصیلی را ارسال کنید. اگر این کار را نکنید، ویزای شما فقط برای آن دوره تحصیلی معتبر خواهد بود.

 

  • رضایت والدین:

    • اگر قرار است کودک زیر 18 سال خود را برای تحصیل به استرالیا بفرستید، باید یک فرم رضایت والدین ضمیمه درخواست ویزا باشد.

 

  • اسناد مدنی :

    • شما باید مدارکی از قبیل؛ گواهی تولد، گواهی ازدواج، مدارک طلاق، مدارک فرزند خواندگی، از جمله مدارک دال بر رابطه شما با شریک زندگی، اگر نام خود را تغییر دادید، باید گواهی تغییر نام خود را نیز تأیید کنید.

 

  • بیمه سلامت :

    • دانشجویان برای درخواست ویزای استرالیا باید بیمه درمانی کافی داشته باشند. متقاضیان دانشجو و اعضای خانواده آنها باید تحت پوشش بیمه سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSCH) باشند. این بیمه باید از روز ورود دانشجویان به استرالیا معتبر باشد و نه از تاریخ شروع دوره های آنها. دانش آموزان باید OSHC را از یک ارائه دهنده تایید شده دریافت کنند. اگر متقاضیان بیمه درمانی نداشته باشند ممکن است اجازه ورود به استرالیا را نداشته باشند.

 

  • نامه تمکن مالی:

    •  شما باید ارائه دهید:

 

  1. بودجه مالی کافی برای حمایت از هزینه های سفر، یک سال زندگی در استرالیا، و بودجه کافی برای پوشش هزینه های تحصیلی (از جمله بودجه برای پوشش اعضای خانواده) را دارید.
  2. اثبات اینکه اعضای خانواده از متقاضی در طول دوره تحصیلی حمایت مالی خواهند کرد. اعضای خانواده باید حداقل درآمد سالانه 62,222 دلار استرالیا برای دانشجویان مجرد و 72,592 دلار استرالیا برای دانشجویانی که سایر اعضای خانواده خود را دارند، داشته باشند.
  3. مشاوره پذیرش فرم دانشجوی بورسی متوسطه برای دانشجویان بورس شده.

 

  • گواهی زبان انگلیسی.

 

  • الزامات شخصیت:

    • دانش آموزانی که می خواهند در استرالیا تحصیل کنند باید شرایط لازم برای شخصیت خوب را که توسط مقامات استرالیا تعیین شده است را برآورده کنند.

 

  • ورودی موقت واقعی:

    • دانشجویان باید یک نامهکتبی مبنی بر قصد خود برای تحصیل موقت در استرالیا ارائه دهند. شرط ورود موقت واقعی مهم است زیرا به اداره مهاجرت نشان می دهد که قصد ندارید پس از انقضای ویزای خود اقامت بیشتری داشته باشید.

 

  • سابقه اشتغال:

    • همچنین باید مدارکی دال بر اشتغال خود ارائه دهید. این می تواند شامل یک قرارداد منقضی شده یا یک قرارداد فعلی باشد، اگر در حال حاضر مشغول به کار هستید، همچنین می توانید CV به روز شده خود را ارسال کنید. در صورتی که تا کنون مشغول به تحصیل بوده اید، می توانید یک نسخه از ریز نمرات خود را ارسال کنید. این الزام برای دانشجویانی که توسط وزارت امور خارجه و تجارت یا وزارت دفاع حمایت می شوند، یا دانشجویان مبادله متوسطه اعمال نمی شود.

 

  • فرم 157N:

    • این فرم فقط برای دانش آموزان کمتر از 18 سال مورد نیاز است. آنها باید یک فرم نامزدی ارائه دهند تا یک قیم را با خود به استرالیا ببرند

 

  • بیانیه ارزش های استرالیا:

    • دانش‌آموزان آینده در استرالیا باید بیانیه ارزش‌های استرالیا را امضا کنند که تأیید می‌کند از تمام ارزش‌ها و قوانین استرالیا حمایت می‌کنند.

 

 

تحصیل در استرالیا

 

روند درخواست ویزای دانشجویی 500 چگونه است؟

  • اگر خارج از استرالیا هستید، حداقل 6 هفته قبل از شروع دوره برای ویزای خود اقدام کنید.
  • اگر در استرالیا هستید، زمان زیادی را قبل از انقضای ویزای فعلی خود در نظر بگیرید زیرا ممکن است در صورت بروز هرگونه مشکل به زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
  • از ابزار چک لیست اسناد استفاده کنید و اسناد خود را جمع آوری کنید. مطمئن شوید که جدیدترین لیست را دارید زیرا ابزار چک لیست اسناد دو بار در سال در 31 مارس و 30 سپتامبر به روز می شود.

برای اطلاع از روند و شرایط ویزای تحصیلی استرالیا می توانید با شماره های موسسه مهاجرتی راشابین در قسمت تماس با ما مراجعه کنید.

 

نمرات مورد نیاز زبان انگلیسی برای ویزای دانشجویی استرالیا

 

ممکن است از دانش‌آموزان خواسته شود که مدرکی مبنی بر دانش کافی از زبان انگلیسی ارائه دهند:

 ارائه دهندگان آزمون زبان حداقل امتیاز قابل قبول
سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) 5.5
 آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TOEFL) – آزمون مبتنی بر اینترنت 46
گواهی پیشرفته انگلیسی کمبریج 162
 آزمون پیرسون آکادمیک انگلیسی (PTE) 42
آزمون زبان انگلیسی شغلی B برای هر جنبه آزمایش شده

 

چگونه برای ویزای دانشجویی در استرالیا اقدام کنیم؟

دانشجویان باید این روش درخواست را دنبال کنند:

  • ابتدا از یک موسسه مهاجرتی معتبر در خصوص انتخاب نوع رشته و دانشگاه در استرالیا مشاوره بگیرند.
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنند.
  • هزینه ویزا برای subclass500 را بپردازند.
  • برای زیر کلاس 500 با کمک یک مشاور مهاجرتی خوب اقدام کنند.

 

  • اسناد مورد نیاز را جمع آوری کنید.

شروع به جمع آوری اسناد مورد نیاز کنید. تمام سوابق باید به زبان انگلیسی یا ترجمه شده به انگلیسی باشد.

 

  • هزینه ویزا برای ساب کلاس 500 را بپردازید

هزینه ویزای دانشجویی استرالیا 630 دلار استرالیا است. با این حال، هزینه درخواست بسته به اینکه در طول برنامه تحصیلی خود افراد تحت تکفل خود را همراه داشته باشید، ممکن است تغییر کند. پرداخت هزینه ویزا در اسرع وقت بسیار مهم است. مقامات استرالیا درخواست شما را در نظر نمی گیرند مگر اینکه هزینه درخواست ویزا را تکمیل کنید.

 

مدت اعتبار ویزای دانشجویی

ویزای تحصیلی در استرالیا معمولا تا 5 سال اعتبار دارد. اگر دوره تحصیلی شما کمتر از آن طول بکشد، ویزای شما برای مدت زمان تحصیل شما معتبر خواهد بود. در موارد خاص، ممکن است واجد شرایط تمدید ویزا باشید.

 

زمان پردازش ویزای دانشجویی استرالیا

زمان معمول پردازش برای وزای دانشجویی 4 ماه است. با این حال، زمان پردازش ویزای دانشجویی استرالیا می تواند از 3 ماه تا یک سال طول بکشد. این بستگی به هدف تحصیلی شما در استرالیا دارد.

 

سوالات متداول

آیا می توانم با ویزای دانشجویی استرالیا اقامت دائم دریافت کنم؟

دانشجویان نمی توانند با ویزای دانشجویی خود اقامت دائم دریافت کنند. برای کسب اقامت دائم، دانشجویان باید برای ویزای کار ماهر دائمی اقدام کنند. در غیر این صورت، پس از انقضای ویزای دانشجویی، دانشجویان باید استرالیا را ترک کنند.

 

آیا می توانم با ویزای دانشجویی در استرالیا کار کنم؟

با ویزای دانشجویی 500 می توانید هر 2 هفته تا 40 ساعت کار کنید. شما می توانید زمانی که دوره تحصیلی تان شروع می شود و نه زمانی که ویزای شما صادر می شود شروع به کار کنید.

 

آیا من مجاز به تغییر رشته تحصیلی هستم؟

تا زمانی که ویزای تحصیلی 500 دارید، نمی توانید برنامه تحصیلی، پایان نامه یا موضوع تحقیق خود را بدون اجازه وزیر تغییر دهید. اگر می خواهید رشته تحصیلی خود را تغییر دهید، فرم 1221 را پر کنید و فرم را برای مسئول ذیصلاح ایمیل کنید.

 

آیا می توانم با ویزای دانشجویی 500 به خارج از کشور سفر کنم؟

بله، دانشجویان بین المللی با ویزای 500 تا زمانی که ویزای آنها معتبر است می توانند آزادانه سفر کنند.

 

آیا اعضای خانواده من می توانند با ویزا 500 همراه من بیایند؟

اعضای خانواده می توانند دانشجویان بین المللی را در استرالیا همراهی کنند در صورتی که:

  1. شریک زندگی متقاضی اصلی باشد.
  2. فرزند تحت تکفل زیر 18 سال (از جمله فرزندان شریک زندگی)
  3. اگر فرزند شما 18 ساله شده است، باید برای ویزای خود اقدام کند. علاوه بر این، اعضای خانواده شما باید شخصیت و الزامات سلامتی را دارا باشند.

 

آیا می توانم بعد از انقضای ویزای دانشجویی در استرالیا بمانم؟

اگر می‌خواهید بیشتر از زمانی که ویزای دانشجویی شما اجازه می‌دهد بمانید، گزینه‌های ویزا دیگری برای شما وجود دارد:

 

  • ویزای موقت فارغ التحصیل –

    زیر کلاس 485. این ویزا برای دانشجویانی که در شش ماه گذشته ویزای دانشجویی قبلی زیر کلاس 500 داشتند و دوره خاصی را در استرالیا به پایان رساندند، در دسترس است.

 

  • ویزای فارغ التحصیلی به رسمیت شناختن مهارت –

    زیر کلاس 476. این زیر کلاس ویزا برای دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی یک دانشگاه معتبر مناسب است.

در صورتی که ویزای دانشجویی شما قبل از فارغ التحصیلی منقضی شود، می توانید برای ویزای بازدید کننده زیر کلاس 600 اقدام کنید.

 

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی استرالیا می توانید با موسسه مهاجرتی در مشهد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *