جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

هدف کانادا پذیرایی از 485000 مقیم دائم جدید در سال 2024، 500000 نفر در سال 2025 و 500000 نفر در سال 2026 است. راه های زیادی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد، با این حال، تیم موسسه مهاجرتی راشابین متعهد است که به شما کمک کند تا کارها را ساده کنید
5/5 - (4 امتیاز)

 مهاجرت به کانادا

هدف کانادا پذیرایی از 485000 مقیم دائم جدید در سال 2024، 500000 نفر در سال 2025 و 500000 نفر در سال 2026 است. راه های زیادی برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد، با این حال، تیم موسسه مهاجرتی راشابین متعهد است که به شما کمک کند تا کارها را ساده کنید.

  • ساده ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا در سال 2024
  • مروری بر برنامه های مهاجرت کانادا
  • گزینه های مهاجرت اقتصادی و تجاری
  • حمایت خانواده
  • مهاجرت بشردوستانه و پناهندگان
  • برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟
  • شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟
  • سریع ترین راه برای مهاجرت به کانادا چیست؟
  • حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟
  • بهترین مسیر برای من کدام است؟
  • آیا برای مهاجرت به کانادا به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارم؟
  • اقامت دائم کانادا چیست؟
  • شهروند چیست؟
  • آیا می توانم در هر کجای کانادا کار کنم؟
  • آیا می توانم خانواده ام را به کانادا بیاورم؟
  • چرا کانادا به دنبال مهاجر است؟

ساده ترین راه های مهاجرت به کانادا

ساده ترین راه برای آمدن به کانادا به مشخصات فردی و کاری شما یا وابستگی شما به این کشور بستگی دارد. لازم به ذکر است که هیچ راه ساده ای برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد. در حالی که ممکن است درخواست برای برخی از برنامه ها برای شما آسان تر باشد، این روند طولانی است و مراحل زیادی را شامل می شود.

در حالی که مهاجرت به کانادا نیاز به سرمایه گذاری مالی و عاطفی قابل توجهی دارد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را دارد. کانادا همواره از نظر کیفیت زندگی در میان بهترین کشورها قرار دارد و به دلیل نگرش مثبت خود نسبت به مهاجرین در بین کشورهای مختلف جهان شهرت بسیار خوبی دارد.

روش های مورد علاقه متقاضیان مهاجر به کانادا:

  1. اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری سریع ترین و محبوب ترین برنامه مهاجرتی کانادا است. داوطلبانی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام می کنند می توانند ظرف مدت شش ماه اقامت دائم دریافت کنند.

تا سال 2025، کانادا قصد دارد نیم میلیون تازه وارد را دعوت کند. که درصد زیادی از آن از طریق یکی از سه روش برنامه اکسپرس اینتری می آید:

  • کارگر ماهر فدرال (FSW)
  • تجربه کار کانادایی (CEC)
  • مشاغل ماهر فدرال (FST)

سیستم اکسپرس اینتری شامل ارسال یک پروفایل آنلاین است که توسط سیستم رتبه بندی جامع کانادا (CRS)  امتیاز می گیرد. برای ارسال پروفایل  اکسپرس اینتری ابتدا باید واجد شرایط یکی از سه جریان فدرال کانادا که در بالا بیان شد، باشید. سپس دولت کانادا دعوت نامه هایی برای درخواست اقامت دائم برای کاندیداهای دارای بالاترین رتبه در استخر اکسپرس اینتری صادر می کند.

فرآیند اکسپرس اینتری ممکن است ساده ترین راه برای آمدن به کانادا برای کاندیداهایی باشد که واجد شرایط ارسال پروفایل هستند. رسیدن به CRS در قرعه کشی فدرال می تواند دشوار باشد. با این حال، تنها با قرار گرفتن در لیست نامزدها، می توانید برای اقامت دائم استانی نامزد شوید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به طور معمول حدود 2300 دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود 4500 دلار کانادا برای یک زوج است. این شامل مبلغ تمکن مالی نمی شود، زیرا باید به عنوان بخشی از شرایط صلاحیت متقاضی نیز نشان داده شود، که بسته به تعداد اعضای خانواده متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارسال پروفایل اکسپرس اینتری و نحوه افزایش رتبه خود در استخر، از صفحه اکسپرس اینتری ما دیدن کنید.

  1. برنامه های نامزد استانی

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، استان‌ها به انتخاب کارگران خارج از خاک کانادا برای اقامت دائم این کشور ادامه دادند. تا سال 2025 کانادا قصد دارد از 117500 مهاجر جدید از طریق PNP استقبال کند.

برنامه های نامزد بی شماری توسط ده استان و سه منطقه کانادا ارائه شده است. هر PNP معیارهای واجد شرایط منحصر به فرد خود را دارد. بسیاری از PNP ها برای درخواست نامزدی نیاز به اتصال به استان دارند. با این حال، برخی از برنامه ها وجود دارد که از کاندیداهای خارج از کشور تنها بر اساس توانایی آنها در پاسخگویی به نیازهای بازار کار استان دعوت می شود.

هر PNP زمان پردازش برنامه خاص خود را دارد. پس از دریافت نامزدی، نامزدهای PNP باید برای اقامت دائم کانادا به دولت فدرال درخواست دهند. زمان مورد نیاز برای پردازش درخواست اقامت دائم به این بستگی دارد که آیا PNP با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کار می کند یا خیر.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق PNP معمولاً مانند اکسپرس اینتری است و بسته به استان، هزینه های اضافی نیز دارد. برخی از استان ها برای پردازش برنامه های PNP هزینه ای دریافت نمی کنند، در حالی که برخی دیگر مانند انتاریو می توانند تا 1500 دلار کانادا را دریافت کنند.

  1. مهاجرت تجاری

اگر تجربه مدیریت یا مالکیت کسب و کار خود را دارید، ساده ترین راه برای کار و اقامت در کانادا می تواند از طریق یک برنامه مهاجرت تجاری فدرال یا استانی باشد.

دولت فدرال برای افرادی که قصد دارند در کانادا خوداشتغال شوند یا کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنند، برنامه های مهاجرتی ارائه می دهد.

همچنین چندین PNP خاص برای نامزدهای خارج از کشور وجود دارد که علاقه مند به راه اندازی یک تجارت در یک استان خاص کانادا هستند.

برنامه های مهاجرت تجاری معمولاً نیازمند سرمایه گذاری قابل توجهی در شرکتی است که قصد دارید در کانادا راه اندازی کنید. مقدار مورد نیاز به برنامه مورد نظر شما بستگی دارد. بسیاری از PNP ها برنامه های کارآفرینی منطقه ای دارند که به سرمایه گذاری کمتری برای نامزدهای علاقه مند به راه اندازی کسب و کار در یک منطقه کم جمعیت نیاز دارد.

  1. حمایت  

اگر یک عضو خانواده واجد شرایط دارید که مقیم دائم یا شهروند کانادا می باشد، حمایت مالی خانواده احتمالاً ساده ترین راه برای اقامت شما در کانادا خواهد بود.

کانادا چندین برنامه مهاجرتی ارائه می دهد که به ساکنان دائمی و شهروندان این فرصت را می دهد تا اعضای خانواده خود را به این کشور بیاورند. امسال، کانادا قصد دارد از 105000 اقامت دائم جدید از طریق برنامه های حمایت مالی خانواده استقبال کند.

اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد، ممکن است واجد شرایط حمایت از خانواده باشید.

حمایت مالی از یک خویشاوند معمولاً حدود 1135 دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که اسپانسر در کبک اقامت داشته باشد یا قصد اقامت در آن را داشته باشد، هزینه های اضافی اعمال خواهد شد.

زمان پردازش درخواست حمایت مالی به عضوی از خانواده که از شما حمایت مالی می کند بستگی دارد. برای حمایت از همسر، رسیدگی به درخواست‌ها از ابتدا تا انتها معمولاً 12 ماه طول می‌کشد.

مروری بر برنامه های مهاجرت کانادا

بیش از 80 راه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد! ما دسته بندی های گسترده ای از مهاجرت به کانادا را برای درک بهتر خوانندگان خود بیان می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک مورد نیاز برای واجد شرایط بودن مهاجرت به کانادا در مشهد، می توانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

مهاجرت به کانادا

 

برنامه های مهاجرت اقتصادی و تجاری

برنامه های مهاجرت اقتصادی و تجاری برای متخصصانی است که دارای مهارت هایی هستند که از اقتصاد کانادا حمایت می کند. هر برنامه شرایط خاص خود را دارا است.

دسته بندی های مهاجرت اقتصادی و تجاری عبارتند از:

  • برنامه های نامزد استانی (PNP)
  • اکسپرس اینتری (Express Entry)
  • مهاجرت به کبک
  • برنامه های سرمایه گذاری
  • برنامه های کارآفرینی و خوداشتغالی
  • سایر برنامه های مهاجرت فدرال

حمایت خانواده

حمایت خانواده یک دسته از مهاجرت است که برای اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیم دائمی در دسترس است.

اعضای خانواده واجد شرایط حمایت مالی عبارتند از:

  • همسر یا شریک زندگی مشترک
  • فرزند وابسته (خوانده یا بیولوژیک)
  • پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ

در برخی شرایط، ممکن است واجد شرایط حمایت مالی خارج از دسته‌های ذکر شده در بالا باشید. اگر هیچ بستگان واجد شرایط دیگری برای حمایت مالی ندارید، می توانید از اعضای خانواده زیر حمایت مالی کنید:

  • برادر یا خواهر یتیم
  • برادرزاده یا خواهرزاده یتیم
  • نوه یتیم

مهاجرت بشردوستانه یا پناهندگان

کانادا به عنوان یک رهبر در پذیرش مهاجران به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه از شهرت بین المللی برخوردار است. بخش قابل توجهی از هدف سالانه مهاجرت کانادا به پذیرش بشردوستانه مهاجران اختصاص دارد. لذا توصیه می شود بجای استفاده از این روش که دردسرها و مشکلات بسیاری به همراه دارد، از روش های بهتر و راحت تر و کم هزینه تر برای مهاجرت به کانادا استفاده شود. موسسه مهاجرتی راشابین استفاده از این روش را به هیچ عنوان توصیه نمی کند.

برای مهاجرت به کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

هزینه مهاجرت به کانادا به طور کلی حدود 2300 دلار کانادا برای یک متقاضی مجرد یا حدود 4500 دلار کانادا برای یک زوج در ماه است. این مبلغ شامل تمکن مالی نمی شود که بسیاری از متقاضیان برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا باید نشان دهند. مبلغ تمکن مالی بسته به اندازه خانواده متفاوت است و از حدود 13000 دلار کانادا برای یک متقاضی شروع می شود. اگر یک نامزد از طریق یک برنامه استانی برای مهاجرت به کانادا درخواست دهد، ممکن است هزینه های اضافی اعمال شود. برای کسانی که دارای پیشنهاد شغلی کانادایی هستند یا تحت برنامه تجربه کار کانادایی درخواست می دهند، مدرکی مبنی بر تمکن مالی نیاز نیست.

همه اشکال مهاجرت تجاری نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در کانادا دارد. ممکن است از متقاضی بخواهد در یک شرکت کانادایی سرمایه گذاری کند، یا از متقاضی بخواهد وام بدون بهره به دولت فدرال یا استانی بدهد.

در بیشتر موارد، نیاز نیست شما اطلاعات مالی برای حمایت از همسر یا فرزند تحت تکفل ارائه کنید. اما اگر از سایر اعضای خانواده مانند والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی می کنید، نیاز است که حتما تمکن مالی خود را ارائه دهید.

اگر تحت برنامه های بشردوستانه و دلسوزانه درخواست می دهید، هیچ تمکن مالی نیاز نیست. تنها زمانی نیاز به ارائه اطلاعات مالی در این دسته از مهاجرت مورد نیاز است که، فرد متقاضی حمایت خصوصی شده باشد. در این صورت، گروه کانادایی حامی فرد باید نشان دهد که بودجه کافی برای حمایت از اسکان مجدد نامزد مهاجرت را جمع آوری کرده است.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

هر برنامه مهاجرتی حداقل شرایط صلاحت در برنامه مورد تقاضا را از شما می خواهد. مهم است که واجد شرایط بودن خود را قبل از درخواست تأیید کنید.

هنگام ارسال درخواست، دولت کانادا اسناد مختلفی را برای تأیید تجربه کاری، تحصیلات، هویت و سوابق جنایی و پزشکی شما درخواست می کند. انواع مدارک مورد نیاز به برنامه ای که برای آن درخواست می دهید بستگی دارد.

برای تعیین مدارک لازم است، ابتدا مشخص کنید که کدام برنامه مهاجرت برای شما بهترین است!

سریعترین راه برای اقامت دائم کانادا چیست؟

سریع ترین روش مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است. Express Entry اکثر برنامه ها را طرف مدت 6 ماه یا کمتر پردازش می کند.

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

هیچ محدودیت سنی خاصی برای هیچ برنامه مهاجرتی به کانادا وجود ندارد. گفتنی است، در اکثر مقوله‌های مهاجرت اقتصادی، متقاضیان ۲۵ تا ۳۵ حداکثر امتیاز را دریافت می‌کنند. این بدان معنا نیست که متقاضیان مسن نمی توانند انتخاب شوند. داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت زبان بالا، ارتباط با کانادا و تحصیلات بالا می تواند به راحتی هر گونه امتیاز از دست دادن سن در مهاجرت اقتصادی را جبران کند.

حمایت مالی خانواده و مهاجرت بشردوستانه به کانادا از سیستم رتبه بندی استفاده نمی کند و بنابراین هیچ حداقل و حداکثری برای سن در این برنامه ها وجود ندارد.

 

مهاجرت به کانادا

 

بهترین مسیر برای مهاجرت من به کانادا کدام است؟

با بیش از 80 مسیر مهاجرت، کانادا طیف وسیعی از گزینه ها را برای همه نوع متقاضی دارد. برخی از برنامه های مهاجرتی نسبت به سایرین به مدارک بالاتر و مدارک بیشتری نیاز دارند. استفاده از خدمات وکیل مهاجرت به کانادا در مشهد می تواند کمک زیادی به روند مهاجرت شما از ابتدا تا انتهای مسیر داشته باشد.

وکلای مهاجرت کانادا نقطه تماس با دولت برای درخواست شما هستند. آنها ارسال درخواست شما را انجام می دهند و در مورد مدارکی که نیاز دارید، مدارکی که ممکن است بخواهید اضافه کنید و مدارکی که نباید ارائه دهید به شما مشاوره می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه مشاور مهاجرت به کانادا در مشهد می تواند به شما در انتخاب مسیر کمک کند، هم اکنون با موسسه مهاجرتی راشابین در تماس باشید.

 پیشنهادات شغلی مهاجرت به کانادا :

خیر. اکثریت قریب به اتفاق همه ساکنان دائم کانادا هنگام درخواست، پیشنهاد کاری در کانادا ندارند. در حالی که برخی از برنامه های مهاجرتی کانادا، متقاضیان را ملزم به داشتن یک پیشنهاد شغلی کانادایی می کند، طیف وسیعی از برنامه ها و گزینه ها برای اتباع خارجی بدون پیشنهاد کار در کانادا وجود دارد. در اینجا دو برنامه مهاجرتی اصلی وجود دارد که به پیشنهاد شغلی کانادایی نیاز ندارند:

  1. اکسپرس اینتری (Express Entry)

سیستم اکسپرس اینتری پذیرای بیش از 100000 تازه وارد به کانادا در هر سال است. اگر برای برنامه  اکسپرس اینتری درخواست می دهید، به احتمال زیاد نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید. در واقع، طبق گزارش پایان سال 2019 IRCC، حدود 90 درصد از داوطلبان اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم بدون داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا دعوت شدند.

Express Entryاز متقاضیان می خواهد که تجربه کاری و آموزشی کافی و همچنین مهارت های زبانی داشته باشند. با این حال، به دلیل نداشتن پیشنهاد از یک کارفرمای کانادایی، امتیاز از دست نخواهید داد.

  1. برنامه های نامزد استانی (PNP)

همچنین بسیاری از برنامه های نامزد استانی وجود دارند که برای درخواست نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند.

برخی از استان‌ها، مانند ساسکاچوان، در عوض از سیستم‌های مبتنی بر امتیاز ابراز علاقه (EOI)- مشابه اکسپرس اینتری برای تعیین اینکه کدام نامزدها برای درخواست نامزدی دعوت خواهند شد، استفاده خواهد کرد.

استان‌های دیگر، مانند انتاریو یا نوا اسکوشیا، از کاندیداها مستقیماً از استخر اکسپرس اینتری دعوت می‌کنند تا شکاف‌های جمعیتی یا بازار کار خاصی را پر کنند. این بدان معناست که فقط با داشتن یک پروفایل اکسپرس اینتری در بین کاندیداها، این فرصت را دارید که برای اقامت دائم در یکی از استان های کانادا دعوت شوید.

بنابراین اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید و هنوز یک پیشنهاد شغلی معتبر ندارید، نترسید! گزینه های زیادی برای اقامت دائم بدون نیاز به پیشنهاد شغلی وجود دارد.

اقامت دائم کانادا چیست؟

اقامت دائم کانادا عبارتند از شهروند کشور دیگری که اجازه زندگی در کانادا را بطور همیشگی و دائم دریافت کرده است. زمانی که فردی دارای اقامت دائم باشد، حق دارد در هر نقطه از کشور زندگی و کار کند. ساکنان دائم تعداد قابل توجهی از مزایا را در کانادا دریافت می کنند، از جمله دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی، حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کانادا و حمایت تحت قوانین کانادا. همچنین، پس از اقامت دائم برای مدت معینی، ساکنان دائم واجد شرایط درخواست برای شهروندی کانادا هستند! قابل ذکر است که ساکنان دائم کانادا حق رای در انتخابات کانادا را ندارند.

شهروندی چیست؟

شهروندان کانادایی حقوق و امتیازات زیادی در کانادا دارند. شهروندان به مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اجتماعی و حمایت طبق قانون دسترسی دارند. یک شهروند می تواند در هر نقطه از کانادا زندگی، کار و تحصیل کند و حق رای در انتخابات کانادا را دارد. همچنین، تابعیت نمی تواند لغو یا حذف شود. تمام افرادی که در کانادا متولد می شوند به طور خودکار واجد شرایط شهروندی کانادا هستند. همچنین، اتباع خارجی می توانند با گذراندن فرآیند درخواست مناسب با مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  (IRCC)به شهروند کانادایی تبدیل شوند.

 

آیا می توانم در هر کجای کانادا کار کنم؟

هنگامی که فردی دارای اقامت دائم کانادا باشد، مجوز زندگی و کار در هر نقطه از کانادا را دارد. اگر یک تبعه خارجی وضعیت اقامت دائم کانادا را نداشته باشد، باید مجوز مناسب برای کار در کانادا را داشته باشد. معمولاً این مجوز به صورت مجوز کار کانادا ارائه می شود.

آیا می توانم خانواده ام را به کانادا بیاورم؟

برخی از برنامه های مهاجرتی به اتباع خارجی اجازه می دهد تا به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. با این حال، همراهی اعضای خانواده یک تبعه خارجی بسته به برنامه مهاجرت متفاوت است. به عنوان مثال، کسانی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا مهاجرت می کنند، صلاحیت این را دارند که همسر و فرزندان تحت تکفل خود را در برنامه وارد کنند، اما نمی توانند والدینشان را در این برنامه وارد کنند. با این حال، کانادا برنامه‌های حمایت مالی دارد که به شهروندان کانادایی و مقیمان دائمی این امکان را می‌دهد تا از همسر یا شریک زندگی مشترک، فرزندان وابسته و والدین/پدربزرگ و مادربزرگ خود حمایت مالی کنند. برای تعیین اینکه آیا اعضای خانواده شما ممکن است به شما بپیوندند یا نه، ابتدا باید مشخص کنید که کدام مسیر مهاجرتی را برای دنبال کردن انتخاب می کنید!

چرا کانادا به دنبال مهاجر است؟

شهرها و نواحی روستایی کانادا برای حفظ رشد جمعیت و حمایت از بازار کار خود به تازه واردان وابسته هستند. کانادا همچنین دارای جمعیت سالخورده ای است و بدون سیستم قوی مهاجرت، کانادا در مسیری مشابه با ژاپن در دهه 1990 قرار خواهد گرفت. اما برخلاف ژاپن، کانادا مهاجرت را پذیرفت. و این امر بدون پذیرش انبوه مهاجران به کانادا امکان پذیر نخواهد بود.

مشاورین موسسه مهاجرتی راشابین در مشهد آماده ارائه اطلاعات کافی در خصوص راه های مختلف مهاجرت به کانادا در مشهد ( اقامت و تابعیت ، تحصیلی، کاری و …) به شما عزیزان می باشند.