جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

اقامت تمکن مالی یونان

لینک کوتاه

https://rashabin.com/?p=904

اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان، یا به اختصار FIP، تحت عنوان برنامه  "ویزای ثروت" در این کشور شناخته می شود و این ویزا برای کسانی قابل استفاده است که می توانند اثبات کنند که برای زندگی در این کشور دارای امکانات لازم جهت حمایت و تامین مالی از خود هستند. این مجوز اقامت به مدت دو سال برای متقاضی صادر می شود و به شرطی که دارنده همچنان اثبات کند که از شرایط مالی مناسب با این برنامه برخوردار است، می تواند این اقامت را به طور نامحدود تمدید کند.
اقامت تمکن مالی یونان
امتیاز دهید

اقامت تمکن مالی یونان

اقامت تمکن مالی یونان، یا به اختصار FIP، تحت عنوان برنامه  “ویزای ثروت” در این کشور شناخته می شود و این ویزا برای کسانی قابل استفاده است که می توانند اثبات کنند که برای زندگی در این کشور دارای امکانات لازم جهت حمایت و تامین مالی از خود هستند. این مجوز اقامت به مدت دو سال برای متقاضی صادر می شود و به شرطی که دارنده همچنان اثبات کند که از شرایط مالی مناسب با این برنامه برخوردار است، می تواند این اقامت را به طور نامحدود تمدید کند.

این اجازه اقامت برای کسانی مناسب است که درآمد ثابتی در کشور خود دارند و می خواهند برای زندگی و بدون قصد کار در کشور یونان زندگی کنند.

اجازه اقامت تمکن مالی یونان که اقامت خود حمایتی نیز گفته می شود، برای افراد دارای استطاعت مالی به مدت 2 سال صادر می شود که پس از آن به شرط اثبات درآمد هر 3 سال یکبار قابل تمدید می باشد. شرط اصلی این نوع اقامت تایید استقلال مالی است که یونان 2000 یورو در ماه برای متقاضی اصلی + 20% برای همسر + 15% برای هر فرزند تخمین زده است.

مانند برخی کشورهای اروپایی، این دسته از مجوزهای اقامت به شما این حق را می دهد که به طور دائم در یونان اقامت داشته باشید و آزادانه در سراسر منطقه شنگن تردد داشته باشید.

 

شرایط دریافت اقامت تمکن مالی یونان:

برای واجد شرایط بودن اقامت خود حمایتی یونان (FIP) متقاضی اصلی باید اثبات کند که در کشور خودش ماهانه حداقل 2000 یورو درآمد دارد. این میزان برای همسر 20 درصد و برای هر فرزند 15 درصد افزایش می یابد. شرط استطاعت مالی می تواند تنها توسط شخص متقاضی به تنهایی یا توسط هر یک از اعضای خانواده یا به طور جمعی توسط همه اعضای خانواده برآورده شود.

اثبات تمکن مالی کافی را می توان از طریق دریافت حقوق بازنشستگی، حساب سپرده بانکی، اسناد مالکیت، قراردادهای اجاره و شواهدی مبنی بر سایر منابع قانونی مانند دریافت سود سهام و غیره به دست آورد. همچنین متقاضی باید اثبات کند که برای تامین مخارج خود در زمان زندگی در یونان نیازی به کار ندارد.

 

شرایط الزامی برای دریافت این نوع ویزا

  • حداقل سن 18
  • بدون سابقه کیفری
  • منبع درآمد تایید شده
  • قرارداد اجاره در یونان به مدت 1 سال

 

از مزایای تمکن مالی بدانیم:

  • مقرون به صرفه بودن

برخلاف ویزای طلایی یونان و سایر برنامه های ویزای طلایی اتحادیه اروپا، ویزای FIP یونان به سرمایه گذاری ملکی قابل توجهی در این کشور نیاز ندارد. در واقع، شما اصلاً ملزم به خرید ملک در یونان نیستید. علاوه بر این، با هزینه‌های خدمات حرفه‌ای برای این برنامه که فقط ۲۵۰۰ یورو قیمت دارد، یک گزینه اقامت اتحادیه اروپا بسیار مقرون به صرفه است، حتی اگر الزامات بالاتر از ویزای D7 پرتغال باشد.

در مقایسه با ویزای غیر سودآور اسپانیا، این یک گزینه بسیار قانع کننده است و پیامدهای مالیاتی تبدیل شدن به یک مقیم مالیاتی یونان بسیار کمتر از مقیم مالیاتی اسپانیا است.

 

  • سفر به اتحادیه اروپا بدون روادید

 به عنوان دارنده ویزای FIP و مقیم یونان، می توانید از دسترسی بدون ویزا به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حداکثر تا 90 روز در یک زمان لذت ببرید.

 

  • فرآیند ساده

در صورت کار با یک موسسه مهاجرتی معتبر و باتجربه، اخذ ویزای FIP یونان و اقامت آن یک فرآیند سریع و بدون دردسر است.

 

  • اجازه اقامت برای اعضای خانواده

حق دریافت اجازه اقامت نه تنها به متقاضی اصلی، بلکه به همسر وی، فرزندان هر دو زوج زیر 21 سال و والدین هر دو زوج نیز اعطا می شود.

 

  • بدون محدودیت سنی

متقاضیان بالای 18 سال می توانند برای برنامه FIP درخواست دهند – حداکثر سن قطعی وجود ندارد.

 

  • بدون نیاز به تسلط به زبان

برای درخواست اقامت یونان از طریق برنامه ویزای FIP، نیازی به تسلط به زبان یونانی ندارید.

 

  • بدون نیاز به صلاحیت آکادمیک مبتنی بر امتیاز

برای واجد شرایط بودن برای اقامت FIP در یونان به هیچ مهارت یا مدرک تحصیلی خاصی نیاز نیست – تا زمانی که بتوانید شرایط مالی برنامه را برآورده کنید.

 

  • انتخاب وضعیت مالیاتی

شما تصمیم می گیرید که مقیم مالیاتی جمهوری یونان شوید یا خیر

 

  • بدون الزام به اقامت دائم

مانند اجازه اقامت طلایی، می توانید به طور دائم در یونان اقامت داشته باشید یا اصلاً در این کشور اقامت نداشته باشید.

 

  • واجد شرایط بودن برای شهروندی

پس از 7 سال اقامت دائم، می توان برای شهروندی یونان درخواست داد، مشروط بر اینکه مقیم حداقل 183 روز در هر سال را در یونان سپری کرده باشد.

 

  • هزینه زندگی پایین

هزینه زندگی یونان در مقایسه با کشورهایی مانند پرتغال و اسپانیا یکی از پایین‌ترین هزینه‌های زندگی در اروپا است.

 

مراحل اخذ اقامت یونان

مرحله 1: جمع آوری اسناد در کشور محل اقامت شما

چنین اسنادی عبارتند از: اظهارنامه مالیاتی از کشور محل اقامت شما، اسنادی اثبات کننده درآمد حاصل از اجاره املاکی را که دارید، درآمد حاصل از مشارکت در یک تجارت یا فعالیت های کارآفرینی، گواهی اشتغال به کار، یا سایر اسنادی که منبع قانونی وجوه را تایید می کند.

 

مرحله 2 : اخذ ویزای نوع D

برای دریافت ویزا یک درخواست همراه با لیست مدارک پشتیبان به کنسولگری یونان کشور شما ارائه می شود که شامل اطلاعاتی مبنی بر در دسترس بودن درآمد مورد نیاز و مبدأ آن است.

 

مرحله 3: دریافت AFM در یونان

پس از درخواست ویزا، باید یک شماره مالیات در یونان یا AFM دریافت کنید.

 

مرحله 4: افتتاح حساب

ایجاد جساب در یکی از بانک های یونان جهت انتقال وجه.

 

مرحله 5: درخواست برای اجازه اقامت

آخرین مرحله قبل از صدور مجوز اقامت، ارائه مدارک به اداره مهاجرت است. در این مرحله حضور شخصی شما برای انگشت نگاری مورد نیاز خواهد بود. پس از ارسال درخواست، گواهی آبی (μπλε βεβαίωση) صادر می شود که به شما این حق را می دهد که تا زمان نهایی شدن مجوز اقامت در کشور یونان بمانید.

 

مرحله 6: اخذ اجازه اقامت

در نهایت، یک اجازه اقامت به مدت 2 سال دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد از زندگی در یونان لذت ببرید و آزادانه در سراسر کشورهای شنگن سفر کنید.

 

چگونه مجوز اقامت تمکن مالی تمدید می شود؟

برای تمدید مجوز، فقط باید نشان دهید که این موارد را دارید:

  • بیمه خدمات درمانی خصوصی
  • امکانات مالی کافی برای حمایت از خود و در صورت لزوم اعضای خانواده
  • و اینکه حداقل شش ماه در سال در یونان اقامت داشته باشید

این مجوز می تواند برای دو سال تمدید شود و تیم مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی راشابین میتوانند به شما در این روند کمک کنند.

 

آیا این اقامت می تواند منجر به تابعیت شود؟

پس از گذراندن اقامت FIP به مدت هفت سال، شما واجد شرایط اقامت دائم یونان و یا تابعیت می شوید. اما اگر تصمیم به تابعیت دارید، به خاطر داشته باشید که یک امتحان در مورد تاریخ، آداب و رسوم و سیاست یونان وجود دارد.

و البته مقامات محلی این آزمون را به زبان یونانی برگزار خواهند کرد. با این حال، به عنوان یک مزیت، یونان تابعیت مضاعف را بدون هیچ محدودیتی قبول دارد.

 

 

الزامات برنامه تمکن مالی یونان چیست؟

این مجوز برای اتباع کشورهای ثالث صادر می شود که می توانند از نظر مالی، خود و همچنین اعضای خانواده خود را تأمین کنند. برای اینکه متقاضی واجد شرایط این نوع اجازه اقامت باشد، باید:

  1. یک مبلغ ثابت ماهانه از یک منبع درآمد دائمی مانند سود بانکی یا مستمری بازنشستگی دریافت کنید.
  2. بیمه خدمات درمانی خصوصی داشته باشید که در یونان معتبر است.
  3. مدارک دیگری مانند گواهی پلیس و گواهی پزشکی ارائه دهید.
  4. در صورتی که متقاضی با اعضای خانواده همراه باشد، باید گواهی ازدواج و تولد را ارائه دهید که این رابطه را اثبات می کند.

 

سوالات متداول

 

  • سوابق کیفری چگونه بر اجازه اقامت من تأثیر می گذارد؟

سوابق کیفری که هم در کشور اصلی و هم در یونان به دست آمده است منجر به لغو مجوز اقامت معتبر می شود.

 

  • آیا این نوع اجازه اقامت امکان دسترسی به آموزش در کشور یونان را فراهم می کند؟

دارندگان اجازه اقامت و اعضای خانواده آنها همانند شهروندان یونانی به موسسات آموزشی این کشور دسترسی دارند.

 

  • آیا می توانم در یونان ماشین بخرم؟

وزارت حمل و نقل یونان اجازه ثبت وسیله نقلیه در یونان را توسط اتباع کشورهای ثالثی که دارای مجوز اقامت در یونان هستند، می دهد.

 

  • این نوع اجازه اقامت حق کار را اعطا می کند؟

این نوع اجازه اقامت  به دارنده و اعضای خانواده وی اجازه نمی دهد که در یونان کار کنند.

 

  • آیا این نوع اجازه اقامت حق تجارت و ثبت شرکت را می دهد؟

این نوع اجازه اقامت حق خرید یک تجارت یونانی موجود، سرمایه گذاری در یک کسب و کار یا ثبت یک نهاد حقوقی جدید را – بنا به صلاحدید شما – می دهد.

 

 

اگر به دنبال لذت بردن از یک سبک زندگی آفتاب‌گیر در جنوب اروپا بدون نیاز به کار در آنجا هستید، برنامه FIP یا همان اقامت تمکن مالی یونان می‌تواند یک گزینه عالی باشد. یک موسسه مهاجرتی خوب در مشهد می تواند شما را در اخذ اقامت تمکن مالی یونان کمک کند. مشاورین موسسه مهاجرتی راشابین یک وکیل مهارجتی در مشهد ارائه دهنده خدمات ویزای خود حمایتی یونان آماده پاسخگویی به شما عزیزان در این زمینه می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *