جستجو کردن
Close this search box.
جستجو کردن
Close this search box.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

کانادا بخاطر آموزش با کیفیت بالای خود در سطح جهان شناخته شده است. وقتی در کانادا تحصیل می کنید، در واقع روی آینده خود سرمایه گذاری کرده اید. مدارک دانشگاهی و کالج کانادا در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. به علاوه، شما می توانید پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید و کار کنید.

لینک کوتاه

https://rashabin.com/?p=525

اخرین مقالات

5/5 - (5 امتیاز)

تحصیل در کانادا

آیا می خواهید در کانادا تحصیل کنید؟ ما به تمام سوالات مهم شما پاسخ می دهیم، از جمله اینکه تحصیل در کانادا چقدر هزینه دارد، کدام دوره ها در دسترس هستند و چگونه می توانید از مجوز تحصیل کانادا به عنوان مسیری برای دریافت اقامت دائم کانادا استفاده کنید.

دانشجویان بین المللی در کانادا

آمار به وضوح نشان می دهد که کانادا مدتی است به عنوان یک مقصد مناسب باری دانشجویان تبدیل شده؛ تا پایان سال 2022، کانادا میزبان بیش از 807700 دانش‌آموز بین‌المللی در تمام سطوح آموزشی بود. آنچه به ویژه جالب است، تنوع کشورهایی است که این دانش آموزان از آنجا به کانادا می آیند. هند با 40 درصد، پس از آن چین با 12 درصد، فیلیپین با 4 درصد و فرانسه، ایران و نیجریه هر کدام با 3 درصد سهم بزرگی از این موضوع دارند. این رشد قابل توجه، تنها از سال 2021 تا 2022 با افزایش چشمگیر 31 درصدی تعداد دانشجویان بین المللی مشخص شده است. تا پایان سال 2022، کانادا رشد خیره کننده 43 درصدی را طی پنج سال گذشته و رشد شگفت انگیز 170 درصدی را در دهه گذشته ازین اتفاق تجربه کرده است.

در بین استان های کانادا، انتاریو به عنوان انتخاب اصلی و برجسته دانش آموزان و دانشجویان بین المللی شناخته می شود و تقریباً 51 درصد از دانشجویان بین‌المللی جدید را در سال گذشته جذب خود کرده است.

بریتیش کلمبیا با میزبانی 20 درصدی پس از انتاریو بیشترین میزان دانشجویان بین المللی را در خود جای داده است. در حالی که کبک و آلبرتا هر کدام به ترتیب 12 و 5 درصد مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

 

چرا باید در کانادا تحصیل کنم؟

چرا کشور کانادا برای دانشجویان بین المللی مقصد جذابی به شمار می آید؟ اولا شهرت کانادا به عنوان کشوری امن و باثبات عامل مهمی در این موضوع به حساب می آید. ثانیاً، سیستم آموزشی کانادا به دلیل کیفیت بالا و تنوع فرهنگی و نژادی، یکی دیگر از جذابیت های بزرگ این کشور برای ادامه تحصیل محسوب می شود.

علاوه بر این، دانشجویان بین المللی در حالی که در کانادا هستند به آینده نگاه می کنند. 72.5٪ از آنها قصد دارند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند، که به آنها اجازه می دهد تا تجربه کاری ارزشمندی را در این کشور کسب کنند. علاوه بر این، 60 درصد از این دانشجویان آرزو دارند که با مهاجرت به کانادا این کشور را بعنوان خانه دائمی خود انتخاب کنند و همین امر باعث می شود جذابیت این کشور را نه تنها برای تحصیل، بلکه برای ساختن آینده ای امیدوارکننده تر نیز برجسته تر کند. همه این عوامل باعث شده است تا کانادا کشوری محبوب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی برگزیده شود.

 

برنامه موسسه مهاجرتی راشابین برای تحصیل در کانادا

مشاورین موسسه مهاجرتی راشابین در مشهد می توانند به شما کمک کنند تا خود را برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویی در کانادا از جمله، اخذ پذیرش تحصیلی تا گرفتن اقامت دائم در این کشور آماده کنید.

تیم ما با بهره گیری از مجرب ترین مشاورین مهاجرتی در مشهد، در هر مرحله از پروسه کار از اخذ پذیرش تحصیلی تا ویزا و اخذ اقامت کانادا در کنار شما خواهند بود.

 

پروسه کاری موسسه مهاجرتی راشابین برای تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا

  • یک برنامه را انتخاب کنید:

    • منظور از انتخاب یک برنامه این است که ابتدا با توجه به شرایط تحصیلی خود و راهنمایی های مشاور مهاجرت، مقطعی را برای ادامه تحصیل در کشور کانادا انتخاب کنید، که بر این اساس شما می توانید پذیرش تحصیلی خود را در آن مقطع دریافت کنید. علاوه بر این شما باید انگیزه خود را برای ادامه تحصیل در کشور کانادا بطور دقیق و شفاف به اثبات برسانید، که هدف شما از مهاجرت به کانادا صرفا ادامه تحصیل می باشد. تیم ما با توجه به شرایط، تجربه کاری و مقطع تحصیلی شما توصیه هایی را برای ارائه انگیزه نامه قوی در اختیارتان خواهد گذاشت. این بهترین شانس ممکن را برای ارسال یک درخواست موفق به شما می دهد.
  • پذیرش تحصیلی برای مدرسه:

    • پس از تصمیم گیری در مورد انتخاب مقطع تحصیلی، ما به شما کمک می کنیم تا درخواست خود را تهیه و ارسال کنید. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده توسط کانادا (DLI) داشته باشید.
  1. درخواست مجوز تحصیلی:

    1. با در دست داشتن نامه پذیرش، باید خود را آماده درخواست برای مجوز تحصیل کنید. ما به شما کمک می کنیم تا درخواست خود را برای مهاجرت به کانادا آماده و ارسال کنید.

 

چک لیست مدارک تحصیلی

– مدارک خاصی برای فرآیند درخواست پذیرش تحصیلی ضروری است. در زیر لیستی از مدارکی که ممکن است از شما درخواست شود آورده ایم:

  • نامه پذیرش:

    • نامه ای که توسط مدرسه ارسال می شود که پذیرش شما را در برنامه تحصیلی را تایید می کند.
  • نامه تمکن مالی:

    • نامه ای که اثبات می کند شما پولی برای حمایت از خود و اعضای خانواده دارید. شما باید نشان دهید که می توانید هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های زندگی (اسکان، غذا و غیره) را برای سال اول خود در کانادا داشته باشید.
  • مدارک هویتی:

    • شامل شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه

تحصیل در کانادا

 

مجوز تحصیل در کانادا چیست؟

مجوز تحصیل در کانادا مدرکی است که به شما امکان می دهد در مدرسه ای در کشور کانادا تحصیل کنید.

هنگامی که برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شدید، می توانید برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید.

 

برای اخذ مجوز تحصیل کانادا چهار مرحله وجود دارد:

  1. بررسی کنید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر:

    1. قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که صلاحیت برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا را داشته باشید. برای این موضوع شما نیاز خواهید داشت به:
  • نامه پذیرش از DLI
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک پشتیبانی (بسته به کشور شهروندی و اقامت شما متفاوت است)
  1. درخواست خود را آماده کنید:

    1. اگر تمام شرایط ادامه تحصیل در کانادا را دارید، می توانید شروع به تهیه درخواست مجوز تحصیلی خود کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده اید. اگر نتوانید اثبات کنید که شرایط لازم را دارید، ممکن است افسر مهاجرت درخواست شما را رد کند. بهتر این است که قبل از ارسال درخواست خود از یک موسسه مهاجرتی واجد شرایط که تخصص و تجربه کافی در زمینه پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارد مشاوره اخذ نمایید. همین حالا می توانید جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا با مشاورین ما تماس بگیرید.
  1. درخواست مجوز تحصیل خود را ارسال کنید:

    1. هنگام ارسال درخواست خود دو گزینه دارید:
  • ارسال درخواست الکترونیکی:

    • یک حساب کاربری در وبسایت مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) ایجاد کنید. می توانید با استفاده از کپی های اسکن شده یا الکترونیکی مدارک، درخواست خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنید.
  • یک درخواست مکتوب ارسال کنید:

    • نسخه های چاپی اسناد خود را جمع آوری کنید و آنها را به مرکز درخواست ویزا (VAC) که به کشور شما اختصاص داده شده است، پست کنید.
  1. اگر مجوز تحصیل شما تایید شد، می توانید به کشور کانادا بیایید:

    1. تا زمانی که به ورودی مرز کانادا (POE) نرسیده اید، مجوز تحصیل در کانادا را دریافت نمی کنید. اگر مجوز شما تایید شود، دولت کانادا برای شما یک معرفی نامه ورود به مرز کانادا صادر می کند. هنگام ورود به کانادا برای دریافت مجوز تحصیلی باید این نامه را به مسئول مهاجرت در فرودگاه نشان دهید.

 

چقدر طول می کشد تا برای مجوز تحصیل کانادا اقدام کنید؟

زمان پردازش مجوزهای تحصیلی بسیار متفاوت است. مدت زمانی که طول می کشد بستگی به کشور محل اقامت شما دارد.

کوتاه ترین زمان پردازش 1-2 هفته است، اما این زمان می تواند تا 16 هفته متغیر باشد. زمان پردازش به حجم برنامه های دریافتی بستگی دارد. اگر نزدیک به آغاز سال تحصیلی کانادا درخواست می دهید، ممکن است درخواست شما با تاخیر مواجه شود.

 

شرایط مجوز تحصیل کانادا چیست؟

شرایط و ضوابط خاصی برای مجوز تحصیل کانادا وجود دارد. شما باید این شرایط را رعایت کنید تا بتوانید در کشور کانادا به تحصیل بپردازید.

  • شما باید در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) ثبت نام کنید.
  • شما باید در صورت تحصیل در کبک به عنوان دانشجوی پاره وقت یا دانشجوی تمام وقت ثبت نام کنید.
  • شما نباید بیش از 150 روز از تایم تحصیلی خود را مرخصی بگیرید.

با رعایت شرایط فوق می توان گفت شما می توانید مجوز تحصیل در کانادا را از اداره مهاجرت این کشور دریافت کنید.

 

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

خبر خوب این است که تحصیل در کانادا مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل در کانادا به طور کلی کمتر از هزینه های تحصیل در استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا است.

در سال تحصیلی 2018/2019، متوسط شهریه سالانه برای یک دانشجوی بین المللی در مقطع کارشناسی در کانادا 27159 دلار کانادا بود. متوسط شهریه در همان سال گذرانده شده در یک دانشگاه آمریکایی را می توان با 45950 دلار آمریکا مقایسه کرد.

شما می توانید از این میانگین برای یافتن هزینه های تحصیل برای برنامه های کالج و دانشگاه در کانادا و همچنین هزینه های تخمینی کتاب و لوازم استفاده کنید.

هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب کشور برای تحصیل، هزینه زندگی عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای برتر برای دانشجویان بین المللی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد:

 

کشور

میانگین شهریه سالانه و هزینه زندگی به دلار

کانادا

29.947 $

انگلیس

35.045 $

آمریکا

36.564 $

استرالیا

42.093 $

 

هزینه مسکن دانشجویان در کانادا

گزینه های زیادی برای هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا وجود دارد، دانشجویان می توانند نوع اقامتگاه خود را، از زندگی در خوابگاه دانشگاه گرفته تا اجاره آپارتمان، انتخاب کنند. به طور معمول، شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور، هزینه مسکن بالاتری نسبت به شهرهای کوچکتر دارند.

دانشگاه تورنتو، به نزدیک 20000 دانشجوی بین المللی خدمات ارائه می دهد. هزینه ماهانه مسکن برای یک دانشجو را در کانادا می توان بین 1080 تا 2982 دلار کانادا در مرکز شهر تورنتو تخمین زند.

در مونترال، هزینه زندگی در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی پایین تر است. دانشگاه مونترال هزینه مسکن دانشجویی ماهانه را 550 دلار کانادا تخمین زده است. شهر مونترال همچنان یک مقصد تحصیلی بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی است و اخیراً در رتبه پنجم بهترین مقصد تحصیلی در جهان قرار گرفته است.

در سنت جانز، نیوفاندلند، یکی از کوچکترین شهرهای کانادا، هزینه زندگی 10 تا 30 درصد کمتر از سایر شهرهای کانادا است. میانگین هزینه ماهانه اجاره یک واحد دو خوابه فقط 710 دلار CDN یا 350 دلار برای هر اتاق است.

 

هزینه های غذا و حمل و نقل

مانند مسکن، هزینه غذا و حمل و نقل بین استان ها متفاوت است. بیایید به سه مثال بالا ادامه دهیم تا قیمت امکانات رفاهی در شهرهای کانادا را بررسی کنیم.

تمامی قیمت ها به دلار کانادا می باشد

تورنتو:

حمل و نقل محلی: 143 دلار در ماه

منوی اصلی ناهار در منطقه تجاری: 31 دلار

بودجه پیشنهادی ماهانه مواد غذایی: 300 تا 600 دلار

مونترال:

حمل و نقل محلی: 97 دلار در ماه

منوی اصلی ناهار در منطقه تجاری: 25 دلار

بودجه پیشنهادی ماهانه مواد غذایی: 300 تا 550 دلار

سنت جان:

حمل و نقل محلی: 78 دلار در ماه

منوی اصلی ناهار در منطقه تجاری: 23 دلار

بودجه پیشنهادی ماهانه مواد غذایی: 478 دلار

بیمه درمانی

همه دانشجویان بین المللی در کانادا باید از پوشش مراقبت های بهداشتی برخوردار باشند. برخی استان ها به طور خودکار به دانشجویان بین المللی دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا را می دهند، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند. استان‌هایی که پوشش بیمه درمانی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه نمی‌دهند باید توسط خود دانشجویان بیمه درمانی خصوصی خریداری شود.

 

نحوه تحصیل رایگان در کانادا

فرصت های بورس تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند وجود دارد.

فرصت های تحصیل رایگان در کانادا به رشته تحصیلی یا تحقیقاتی و کشور مبدا شما بستگی دارد.

 

موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) چیست؟

یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI)، به مدرسه ای گفته می شود که که مجاز به پذیرش دانشجویان و دانش آموزان بین المللی باشد.

تمام مدارس ابتدایی و متوسطه در کانادا DLI هستند و می توانند دانش آموزان کشورهای خارجی را پذیرش کنند.

اما همه مقاطع بعد دبیرستان یا ,Post-secondary schools DLI نیستند، بنابراین باید قبل از درخواست، لیست DLIهای دولت کانادا را بررسی کنید.

 

انواع مختلف مدارس بعد از دبیرستان در کانادا

کانادا به دلیل ارائه آموزش همگانی و با کیفیت برای دانشجویان بین المللی شهرت زیادی در دنیا دارد. برای اینکه بدانید کدام برنامه برای شما مناسب است، ابتدا باید سطوح تحصیلی کانادا را بدانید.

هر برنامه آموزشی فراتر از کلاس دوازدهم در کانادا تحصیلات پس از متوسطه محسوب می شود. چند نوع مختلف آموزش پس از متوسطه وجود دارد که هر کدام هدف متفاوتی دارند.

هر مقطع تحصیلی ممکن است شرایط پذیرش تحصیلی خاصی داشته باشد. وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که شما شرایط پذیرش اولیه برای آن مقطع تحصیلی را دارید یا خیر؟

 

آیا برای تحصیل در کانادا نیاز به مدرک زبان آیلتس دارم؟

برای تحصیل در یک مدرسه کانادایی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشید.

مدارس بعد از دبیرستان (Post-secondary schools) کانادا شرایط خود را برای مهارت های زبانی دانش آموزان بین المللی تعیین می کنند. الزامات مهارت زبان از یک مدرسه به مدرسه دیگر متفاوت است.

در حین آماده سازی درخواست خود، باید در مورد الزامات خاص برنامه خود تحقیق کنید. حتی برخی از مدارس به شما بصورت مشروط اجازه می دهند که پس از شروع تحصیل، دوره های زبان انگلیسی خود را تکمیل کنید.

برخی از دانشجویان بین المللی نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر مهارت های زبانی خود ندارند. اگر اهل یک کشور انگلیسی زبان هستید یا به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، ممکن است نیازی به شرکت در آیلتس نداشته باشید.

هر مدرسه الزامات زبان خود را تعیین می کند. مهم است که شرایط خاص مدرسه ای را که می خواهید در آن درخواست دهید بررسی کنید.

 

آخرین مهلت درخواست پذیرش تحصیلی چه زمانی است؟

هر مدرسه مهلت خاص خود را دارد. شما باید مطمئن شوید که درخواست خود را قبل از مهلت پایان ثبت نام ارسال کرده اید. بنابراین هر چه زودتر درخواست خود را ارسال کنید، بهتر است.

 

کدام دانشگاه کانادایی برای من مناسب است؟

کانادا دارای مجموعه ای از موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها با اندازه ها و تخصص های مختلف است. در اینجا فهرستی از پنج مورد از شناخته‌شده‌ترین دانشگاه های کانادا و شرحی از هر کدام برای کمک به آگاهی شما در زیر بیان می کنیم:

  • دانشگاه تورنتو (UofT)

دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه های کانادایی است که قبلاً نام آن را شنیده اید! دانشجویان بین المللی، UofT را برای برتری علمی و آکادمیک و همچنین زندگی پر جنب و جوش دانشجویی خود انتخاب می کنند.

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

UBC بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی است. 30 درصد از جمعیت دانشجویی UBC دانشجویان بین المللی هستند – 16188 دانشجو از 156 کشور. این دانشگاه که در ساحل زیبای غربی کانادا واقع شده است، بخشی از شهر ونکوور می باشد. UBC یک انتخاب عالی برای کسانی است که علاقه مند به زندگی در یک شهر زیبا و در عین حال دسترسی به طبیعت بکر هستند. زندگی در ونکوور به معنای دسترسی آسان به فضای زیبا از جمله جنگل، اقیانوس و کوه است.

  • دانشگاه مک گیل (McGill)

دانشگاه مک گیل نیز از شهرت بین المللی برای دانشجویان برخوردار است. جای تعجب نیست که جمعیت آن دانشجویی آن بیش از 12000 نفر است. اگرچه مک گیل در استان کبک فرانسه است، اما مک گیل یک دانشگاه انگلیسی زبان است. شهر مونترال به عنوان یکی از بهترین شهرها برای زندگی دانشجویی شناخته می شود. هزینه زندگی پایین است و فضای هنری و فرهنگی پر جنب و جوشی دارد.

  • دانشگاه مونترال (UdeM)

UdeM یکی از بالاترین رتبه بندی دانشگاه های کانادا را دارا است و گزینه ای عالی برای کسانی که علاقه مند به تحصیل به زبان فرانسه هستند! UdeM و دانشگاه های وابسته به آن در شهر مونترال واقع شده اند و هر ساله به 9500 دانشجوی بین المللی خدمات ارائه می دهند.

  • دانشگاه مک مستر (McMaster)

مک مستر یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه که در شهر همیلتون در استان انتاریو واقع شده است، تنها یک ساعت از تورنتو فاصله دارد. همیلتون در حال تجربه رونق شغلی قابل توجهی در بخش فناوری است. این یک خبر عالی برای کسانی است که علاقه مند به کار در حین یا بعد از تحصیل هستند.

 

آیا می توانم در حین تحصیل رشته یا دانشگاه خود را تغییر دهم؟

با مجوز تحصیل کانادا، می توانید دانشگاه یا رشته خود را در هر زمانی تغییر دهید. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که روش درست را دنبال می کنید و همچنان مجوز تحصیل شما اعتبار دارد.

 

آیا می توانم در حین تحصیل در کانادا کار کنم؟

پاسخ بلی است. یکی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا این است که دانشجویان بین المللی حق کار دارند. این به جبران هزینه های شهریه و هزینه های زندگی کمک می کند.

دانشجویان بین المللی در کانادا می توانند به صورت پاره وقت (حداکثر 20 ساعت در هفته) در طول دوره دانشجویی کار کنند. در طول تعطیلات برنامه ریزی شده مانند تعطیلات تابستانی، دانشجویان بین المللی می توانند تمام وقت کار کنند.

اکثر دانشجویان برای کار در حین تحصیل نیازی به مجوز کار ندارند، چه شغلشان در محوطه دانشگاه باشد یا خارج از دانشگاه. مجوز تحصیل شما بیان می کند که آیا شما مجاز به کار در خارج از دانشگاه هستید یا خیر.

اگر برنامه تحصیلی شما شامل مهارت کاری باشد، ممکن است بتوانید بیش از 20 ساعت در طول ترم کار کنید و این در نامه پذیرش شما مشخص خواهد شد. اگر دولت این شرط را تایید کند، هم اجازه کار و هم اجازه تحصیل به شما داده می شود. این مجوز کار به شما امکان می دهد فقط در محوطه دانشگاه کار کنید.

 

آیا می توانم در حین تحصیل خانواده ام را با خود به کانادا بیاورم؟

دانشجویان بین المللی که متاهل هستند یا دارای فرزند هستند ممکن است بخواهند خانواده خود را با خود به کشور کانادا بیاورند.

افسران ویزای کانادا درخواست های مجوز تحصیلی را که شامل همراهی اعضای خانواده می شود، بررسی خواهند کرد. باید توجه داشته باشید که قرار دادن اعضای خانواده در درخواست مجوز تحصیل ممکن است بر تصمیم افسر ویزا تأثیر بگذارد.

کودکان شما به صورت رایگان تحصیل می کنند و همسر شما به صورت تمام وقت کار می کند، به شرطی که به عنوان یک خانواده مورد تایید کشور کانادا شوید.

 

آیا همسرم می تواند در زمانی که من در کانادا تحصیل می کنم کار کند؟

اگر خانواده‌تان شما را همراهی کنند، همسرتان واجد شرایط مجوز کار آزاد خواهد بود که به وی اجازه می‌دهد تا زمانی که شما در حال تحصیل هستید، به‌طور تمام وقت در کانادا کار کنند.

 

آیا می توانم در کبک تحصیل کنم؟

تحصیل در کبک به شما این امکان را می دهد که به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا هر دو تحصیل کنید. با این حال، شرایط ویزای دانشجویی کبک با بقیه استان های کانادا کمی متفاوت است.

 

شرایط تحصیل در کبک چیست؟

برای تحصیل در کبک، به گواهی پذیرش کبک (CAQ) نیاز دارید. این سند توسط وزارت مهاجرت، فرانسیزاسیون و ادغام (MIFI) صادر میشود. این تایید می کند که کبک شما را به عنوان یک دانشجوی بین المللی پذیرفته است. اگر برنامه تحصیلی شما در کبک باشد، قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، به یک CAQ نیاز دارید.

 

برای دارا بودن صلاحیت درخواست CAQ، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • یک موسسه آموزشی تعیین شده در کبک پذیرفته شوید.

  • هزینه های مربوط به برنامه CAQ را بپردازید.

  • موافقت با رعایت شرایط صدور CAQ برای مطالعات.

اگر قصد تحصیل در دوره ای را دارید که کمتر از 6 ماه طول می کشد، نیازی به CAQ یا مجوز تحصیلی ندارید.

هنگامی که CAQ دارید، باید برای مجوز تحصیل از دولت کانادا درخواست دهید.

وقتی مجوز تحصیل خود را دریافت کردید، خود را آماده شروع به تحصیل در کبک کنید.

 

آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش بیمه درمانی کانادا هستند؟

همه دانشجویان بین المللی در کانادا باید از پوشش مراقبت های درمانی برخوردار باشند.

برخی از استان ها به دانشجویان بین المللی اجازه دسترسی به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا را می دهند. دانشجویان در استان‌هایی که پوشش درمانی ارائه نمی‌دهد، باید بیمه درمانی خصوصی بخرند. همه دانشگاه های کانادا طرح های بیمه درمانی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

 

آیا می توانم بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانم؟

کانادا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند که در صورت تمایل به ماندن در این کشور اقامت دائم داشته باشند.

اجازه کار Post-Graduate Work Permit به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در کانادا بمانند و تا سه سال پس از فارغ التحصیلی کار کنند. پس از یک سال کار در کانادا، فارغ التحصیلان بین المللی ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم باشند.

برای درخواست PGWP، باید ثابت کنید که تمام شرایط مجوز تحصیلی خود را رعایت کرده اید. در این شرایط بباید تحصیل تنها فعالیت اصلی شما در طول مدت اقامتتان در کانادا بوده باشد.

موسسه مهاجرتی راشابین وکیل عالی برای رسیدن به پذیرش تحصیلی کانادا. یک وکیل مهاجرتی خوب در مشهد یک راهنمای کامل برای شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *